ח"כית ממרצ נעדרה מהישיבה לרבין, גורמים במפלגה: "לא בטעות"

כל חברי הכנסת של מרצ נכחו בדיון המיוחד במליאה לזכר ראש הממשלה שנרצח למעט ח"כ רינאווי-זועבי. במפלגה זעמו: "לא מייצג אותנו". הח"כית בתגובה: "הייתי בפגישות שהתארכו מעל המצופה"

זמן צפייה: 06:19

מדוע נעדרה חברת כנסת דווקא ממרצ מישיבת המליאה המיוחדת לזכרו של יצחק רבין ז"ל? לחדשות 13 נודע היום (שלישי) כי ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי לא נכחה אתמול בדיון המיוחד והסוער במליאת הכנסת לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל וזאת בניגוד לכלל חברי המפלגה שנכחו.

"זה לא בטעות", טענו גורמים במרצ לחדשות 13. "זה מאכזב מאוד וזה לא מייצג את מרצ. נצטרך לבדוק את העניין מולה".

ח"כ רינאוי-זועבי מסרה בתגובה: "במהלך היום היו לי כמה וכמה פגישות חשובות, רובן סביב התקציב והן התארכו מעבר למצופה. לצערי יש במרצ מי שרוצה לפגוע בשמי הטוב ובעבודתי המסורה בכנסת. במקום שיבואו וישאלו למה לא נכחתי הם מדליפים לתקשורת. אמנם לרבין יש היסטוריה מאוד מורכבת עם הפלסטינים והאזרחים הערבים אבל הוא איש שרצה לקדם את השלום ובטח שלא החרמתי את הטקס לזכרו, עבדתי בלשכתי בכנסת בזמן הדיון".

ח''כ ג'ידא רינאווי זועבי | צילום: חדשות 13

הדיון במליאה אתמול היה סוער במיוחד. שר החוץ יאיר לפיד עורר מהומה לאחר שאמר כי "ההסתה היום דומה להסתה אז. צאצאיו האידיאולוגים של יגאל עמיר יושבים בכנסת ישראל". ראש הממשלה נפתלי בנט אמר מעל בימת הכנסת כי "אני מקווה שמאז הרצח למדנו כמה מסוכנת אלימות ומהווה קו אדום מובהק ומוחלט, אני מקווה שגם למדנו שאסור להשתיק ציבורים שלמים בחברה שלנו".

"לא הימין רצח את רבין ולא הדתיים רצחו את רבין. יגאל עמיר רצח את רבין", אמר בנט, "אני בעיקר מקווה שלמדנו שאם ניתן לשנאה לחלחל ולחצוץ בינינו - יש קווים שבשום אופן לא חוצים אותם, לא משנה מה. הלקח של הרצח צריך ללמד אותנו איך לנהל את הוויכוח בין שמאל לימין. בשום מצב ובשום תנאי לא מרימים יד איש על רעהו".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמר בנאומו: "שנה אחר שנה יש מי שמשתמש ברצח רבין כדי לתקוף את המחנה שלי ואותו. 26 שנה שמעתי בטקסים את זה וחרקתי שיניים אך מילאתי את חובתי כראש הממשלה. כשבאתי שאלו למה באתי וכשאני לא בא - למה לא באתי. יש פה ראשי אופוזיציה שהחרימו ימי זיכרון אחרים ועליהם לא מדברים".