רינאוי-זועבי שבה לקואליציה: "רוצה למנוע את אלטרנטיבת בן גביר"

אחרי שפרשה לפני שלושה ימים - הח"כית חזרה בה ובתום פגישה בארבע עיניים עם שר החוץ לפיד הודיעה כי היא חוזרת להצביע עם הקואליציה: "אתמוך בקואליציה מכיוון שאני באה לשרת את הרשויות המקומיות ולהביא להישגים עבור הצרכים של החברה הערבית"

זמן צפייה: 04:10

חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי הודיעה היום (ראשון) כי תחזור להצביע עם הקואליציה, זאת לאחר פגישה בארבע עיניים עם שר החוץ וראש הממשלה החלופי, יאיר לפיד. רינאוי-זועבי הגיעה הבוקר ללשכתו של לפיד, לפגישה שנועדה לפתור את המשבר הקואליציוני שנוצר עם הודעתה של הח"כית ממרצ על פרישה מהקואליציה. בישיבה נכחו גם ראשי הרשויות הערביות, השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג', והשר במשרד האוצר חמד עמאר.

ח"כ רינאוי-זועבי אמרה: "באתי וצמחתי מהרשויות המקומיות הערביות. עכשיו אני בכנסת כדי להיטיב עם החברה הערבית. אחרי לחץ עצום של ראשי הרשויות הערביות שהפנו אליי ושהם מבינים את המשמעות של הפרישה שלי מהקואליציה - הסכמתי לשבת היום ובאתי איתם לשר לפיד. אני רוצה להגיד שאני מודעת ומבינה שהאלטרנטיבה לממשלה הזאת היא ששר המשטרה הבא יהיה בן גביר ואני רוצה למנוע את האלטרנטיבה הזאת.

"לכן, מכיוון שאני באה לשרת את הרשויות המקומיות ולהביא להישגים עבור הצרכים של החברה הערבית, אני אתמוך בקואליציה. אבל אני גם רוצה שהממשלה תהיה אמיתית וקשובה לחברה הערבית ולצרכים שלה בבריאות, בחינוך, בדיור, בתשתיות". לפיד אמר: "שמנו מאחורינו את הוויכוח הזה וחוזרים לעבודת הממשלה".

השר פריג' אמר מוקדם יותר: "הישיבה היתה באווירה טובה, כשברור שהשמירה על שלמות הממשלה והקואליציה היא אינטרס עליון של הציבור הישראלי בכלל והציבור הערבי בפרט. אנחנו נעשה הכל כדי להפוך את המשבר להזדמנות לחיזוק המחוייבות של הממשלה לחברה הערבית, עם הפנים קדימה להעברת התקציב". ראשי הרשויות הביעו את תמיכתם בהמשך קיומה של הממשלה והעבירו את המסר הזה לשרים לפיד, פריג', עמאר ולח"כ רינאוי-זועבי.

עם זאת, גורמים בקואליציה טוענים, כי לא עלו במהלך הישיבה עם רינאוי-זועבי דרישות תקציביות.

ח''כ רינאוי-זועבי בפגישה
ח''כ רינאוי-זועבי בפגישה

"רינאוי-זועבי חוזרת לקואליציה כרגיל אחר תום הישיבה והמענה על הבקשות שלנו בחיוב", אמר ראש עיריית נצרת עלי סלאם לחדשות 13, "תם עידן האפליה". עוד הוסיף סלאם: "אנחנו עכשיו נכנסים בכוח עם ג'ידא, והדרישות הן שמה שנותנים לראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה יתנו לנו גם, על הסכום נדבר אחר כך".

ראשי הרשויות נצרת, כפר מנדא, כפר כנא, עילוט וכפר קאסם עם ח''כ רינאוי-זועבי והשר פריג′
ראשי הרשויות נצרת, כפר מנדא, כפר כנא, עילוט וכפר קאסם עם ח''כ רינאוי-זועבי והשר פריג′

גורמים שנכחו בפגישה מתארים אותה כמוצלחת מאוד. ראשי הרשויות הערביות היו מאוד חיוביים והעבירו מסר שהם רוצים בהמשך קיומה של הממשלה, ויודעים מה האלטרנטיבה. עוד מספרים אותם גורמים כי לא עלתה אף דרישה ספציפית מצדם, ולא נאמרו המילים מצעד הדגלים או אל אקצא, אלא הועלו סוגיות אזרחיות וביטאו את התחושה שהממשלה לא מקיימת הבטחות לחברה הערבית.