נתניהו בהפגנת הימין: "לשים בצד את משקעי העבר, הדלת שלנו פתוחה"

לאחר פרישתה של סילמן והאפשרות של פירוק הממשלה, ראש האופוזיציה נאם במחאה בירושלים וקרא: "לכו הביתה כי אתם חלשים - חלשים מול איראן וחלשים מול הטרור"

זמן צפייה: 07:25

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו השתתף בעצרת המחאה שנערכה הערב (רביעי) מול קריית הממשלה בירושלים. בנאומו, נתניהו אמר כי "הגיע הזמן לאחדות, הגיע הזמן לחזור הביתה. הגיע הזמן לשים בצד את כל משקעי העבר ולחזור למחנה הלאומי. הדלת שלנו פתוחה, לכל מי שנבחר בקולות הימין ורוצה להחזיר את הישראל למסלול הערכי, החזק, המנצח".

עוד הוסיף ראש האופוזיציה כי "כשאנחנו מאוחדים - אנחנו מבטיחים את ביטחון ישראל. כשאנחנו לא מאוחדים - אנחנו מקבלים את הממשלה המסוכנת והכושלת הזאת. באנו לכאן הערב כדי לומר לממשלה החלשה והמסוכנת הזאת רק דבר אחד: לכו הביתה!".

הפגנת הימין בירושלים
הפגנת הימין בירושלים

"לכו הביתה כי אתם פוגעים בזהות היהודית של המדינה", קרא נתניהו, "לכו הביתה כי אתם פוגעים בפרנסה. לכו הביתה - כי אתם מייבשים את יהודה ושומרון. לכו הביתה כי אתם חלשים: חלשים מול איראן. חלשים מול הטרור.  לא במקרה העשור האחרון שבו אנחנו הובלנו את המדינה זה היה העשור הביטחוני הטוב ביותר בתולדות ישראל  עם הכי פחות נפגעים. בשכונה שלנו - אין מקום לחלשים. את החלש תוקפים, ועם החזק לא מתעסקים. זה הכלל".

נתניהו סיכם בכך שאמר: "לכן ישראל זקוקה לממשלה חזקה. ממשלה שתילחם בטרור, שתבלום את איראן, שתשמור על מורשת ישראל, ושתציל את הפרנסה של אזרחי ישראל". כידוע, ראש הממשלה לשעבר לא השתתף כבר משנת 2015 בהפגנה.

ח''כ עידית סילמן
ח''כ עידית סילמן | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

כזכור, מוקדם יותר היום יו"ר הקואליציה עידית סילמן הודיעה על פרישה מהקואליציה. "ניסיתי אחדות", מסרה סילמן, "כאחת שבאה מעולמות הטוב המשותף, עמלתי רבות עבור הקואליציה הנוכחית. לצערי לא אוכל לתת יד לפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל ועם ישראל. לא הכל אתם יודעים כי ניסיתי בשקט. לא אוכל עוד להמשיך בדרך זו בשל הערכים והמקום ממנו אני באה".