תמה פגישת ראשי איחוד מפלגות הימין והימין החדש - ללא הסכמות

הפגישה הלילית במלון רמדה בירושלים, בין שקד, בנט ופרץ הסתיימה ללא התקדמות משמעותית. שלושה ימים לפני סגירת הרשימות לכנסת, מתקשים הצדדים להסכים אם להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה

זמן צפייה: 00:49

ראשי מפלגות הימין - איילת שקד, רפי פרץ ונפתלי בנט, נפגשו הלילה (שני) במלון רמדה רנסנס בירושלים במסגרת המגעים המתנהלים לאיחוד המפלגות. השלושה נועדו במטרה לסכם את מבנה הרשימה המשותפת לאחר ששר החינוך, רפי פרץ, הודיע כי יפנה את מקומו לאיילת שקד, שתעמוד בראש הרשימה. מהצדדים נמסר כי הפגישה הייתה טובה וחלה התקדמות, אך טרם הושגה הסכמה סופית. במהלך היום הם יפגשו להמשך שיחות המו"מ.

סלע המחלוקת נוגע לשאלה: על מי תמליץ הרשימה לראשות הממשלה. בנט ושקד אינם רוצים להתחייב להמליץ דווקא על בנימין נתניהו לפקיד אלא על כל מי שיעמוד בראש גוש הימין ויצליח להרכיב ממשלה. לעומתם, פרץ, ששוחח בטלפון עם ראש הממשלה נתניהו לפני הפגישה, מתעקש לתמוך בנתניהו להרכבת הממשלה הבאה.

לכתבות נוספות בנושא >>

בדרך לאיחוד: רה"מ מוטרד ממערך המפלגות שמימין לליכוד • פרשנות

שקד: "בלי איחוד – מחנה הימין יפסיד; החלטות יתקבלו ביום א'"

שקד נגד נתניהו: "הציבור יקבע אם אעמוד בראש איחוד הימין"

Whatsapp Image 2019 07 29 At 0
הרב רפי פרץ, איילת שקד ונפתלי בנט בתום פגישה לילית

כוונתם של השלושה הייתה לקיים בהמשך שיחות המפלגות זהות ועוצמה יהודית. זאת כאשר פניהם לעבר הקמתה של מפלגת ימין מאוחדת וגדולה, כפי ששואפת איילת שקד להשיג, ובכך למנוע בריחת קולות מהגוש ואולי גם להצליח להחזיק במספר מנדטים שיאפשר רוב של 61 מנדטים לגוש הימין מבלי להסתמך על מפלגת ישראל ביתנו.

שאיפות האיחוד של שקד אינם עולים בקנה אחד עם הרוח החדשה שביקשה מפלגת הימין החדש להביא, כמובילת בשורת הימין הליברלי הפונה גם לקהלים חדשים. אם בתקופה האחרונה ניסו איילת שקד ונפתלי בנט להבדיל עצמם מן הגורמים הקיצוניים במפלגות הימין האחרות, הבדלים אלו מטשטשים בעצם ניסיונות ההליכה לרשימה משותפת עמן.

איילת שקד
איילת שקד | צילום: חדשות 13

מצדו של הרב פרץ, אם תעמוד בסופו של דבר שקד בראש הרשימה המשותפת, הסכמתו תקנה לו לגיטימציה למקסם את דרישותיו מול שאר מפלגות הימין. אחת הדרישות היא מספר רב יותר של כסאות בעשירייה הראשונה ברשימה המאוחדת, דרישה נוספת היא להגדיל את מספר המתמודדים הדתיים בהמשך צמרת הרשימה ושאיילת שקד תהייה החילונית היחידה מבין התשעה הראשונים.

טרם כניסתו לפגישה עם הרב פרץ, אמר אמש בנט: "כמו שאמרנו מהתחלה, רק גוש ימין גדול בראשות שקד ימנע ממשלת שמאל. לכן בעוד כמה דקות ניפגש עם הרב רפי כדי לייצר גוש ימין גדול עם כל מפלגות הימין. אנחנו לא מסכימים על כל דבר, אבל כדי לשמור על שלטון ימין אנחנו צריכים גוש ימין גדול. אני מצפה שכולם יקבלו את הייצוג שלהם, אנחנו ניתן כבוד לכולם, אנחנו מאוד מאמינים במהלך הזה ואני מקווה שתהיה לנו בשורה בשעות הקרובות".