ראשי בלוק הימין נפגשו: מחר ישתתפו כל 55 הח"כים בישיבה מורחבת

בתום הפגישה שערכו ראשי סיעות הגוש במעון ראש הממשלה שבירושלים, הוחלט לכנס את כל חברי הכנסת של מפלגות הימין יחד. בהמשך, ייפגש נתניהו עם ליברמן, ולאחר מכן יתקיים "כנס חירום" של הליכוד

זמן צפייה: 01:21

הפלונטר הפוליטי: ישיבה מורחבת של כל חברי "בלוק הימין" תתקיים מחר (שני) בכנסת. כך הודיעו ראשי "הבלוק" שנפגשו היום במשרד ראש הממשלה שבירושלים. בשעה 17:00 ראש הממשלה נתניהו ייפגש עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, ולאחר מכן צפוי להתקיים בגני התערוכה שבתל אביב "כנס חירום" של הליכוד.

יו"ר הימין החדש איילת שקד אמרה בפתח הפגישה כי "ליברמן והחרדים צריכים להגיע להסכמות ביניהם, אני חושבת שזה אפשרי ואני עושה כל מה שאני יכולה כדי שזה יקרה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191117-1425' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_4d9wg85c' duration='27'']

במקביל, ממשיכים המאמצים הקדחתניים של כחול לבן להרכבת הממשלה, שלושה ימים נותרו לפקיעת המנדט של יו"ר המפלגה בני גנץ. נציגי המשא ומתן של כחול לבן ממשיכים היום את סבב הפגישות, בניסיון לגבש מתווה להקמת קואליציה, וייפגשו בשעה 14:30 עם נציגי ישראל ביתנו, ומיד לאחר מכן עם נציגי העבודה-גשר.

איילת שקד בדרכה לישיבת ראשי הימין
איילת שקד בדרכה לישיבת ראשי הימין | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

4 ימים לפקיעת המנדט: בכחול לבן ייפגשו עם ישראל ביתנו והעבודה

בדרך להכרעה? כל התרחישים לקראת פקיעת המנדט של גנץ

נתניהו: "גנץ החליט להקים ממשלת מיעוט, זה מצב חירום"

בתוך כך, שר הביטחון נפתלי בנט התייחס היום לפלונטר הפוליטי וכתב כי "אם ממשלת ישראל הייתה תלויה בחברי הרשימה הערבית המשותפת, 25 המחבלים שחוסלו השבוע היו עדיין בחיים. מבחינת אותם ח"כים, פעולת צה"ל הייתה "רצח", כלשונם. אני קורא לבני גנץ לא לתת לכך יד. צו השעה: ממשלת אחדות".

אמש נפגש גנץ עם הנשיא ריבלין. בתום הפגישה, הוציאו השניים הודעה לפיה "גנץ עדכן את הנשיא על סטטוס המו"מ הקואליציוני, ודן עמו על מרכיבי מתווה הנשיא מתוך מגמה למנוע בחירות נוספות. השניים קבעו כי ימשיכו לעמוד בקשר בהמשך ככל שידרש".

במקביל תקף גנץ בחשבון הטוויטר שלו את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע דבריו של האחרון לשרי הליכוד. "נתניהו, ראיתי שהשתמשת במונח 'מצב חירום' בגלל שיש סיכוי ששלטונך יסתיים בקרוב. אז לא", כתב גנץ, "מצב חירום זה מאות טילים על אזרחי מדינת ישראל. תפנים: אני אעשה הכול כדי למנוע ממך לגרור את אזרחי ישראל למערכת בחירות בפעם השלישית. אמרתי זאת לאורך כל הדרך ואני קורא לך שוב היום: בוא למשא ומתן ישיר בלי בלוק החסינות, בלי טריקים ובלי ספינים. מה שעבד לך במשך עשר שנים לא יעבוד יותר".

בדבריו התייחס גנץ לאמירתו של נתניהו בשיחת ועידה עם שרי הליכוד, שבה אמר כי לפי הבנתו, גנץ צפוי להקים השבוע ממשלת מיעוט צרה וכינה את הדבר "מצב חירום לאומי".

"אנחנו לפני מצב חירום שלא היה כמותו בתולדות מדינת ישראל. יש סיכום בכחול לבן ללכת לממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת. אנחנו יודעים בוודאות שהתקבלה שם החלטה כזאת", אמר נתניהו. "בחירות זה אסון, אבל הקמת ממשלה שתלויה במפלגות הערביות זה אסון גדול יותר. זאת סכנה היסטורית ופגיעה חמורה בביטחון ישראל, אסור שתקום ממשלה כזו אפילו לשעה אחת".