נתניהו כינס את ראשי הימין: סוכם שמפלגות הבלוק ימשיכו יחד

בעקבות פיצוץ המגעים בין הליכוד וכחול לבן, נפגש ראש הממשלה עם ראשי מפלגות הגוש והשרים אלקין ולוין. הליכוד: "עדיין אין החלטה באשר להחזרת המנדט"

זמן צפייה: 05:08

הפלונטר הפוליטי: ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הבוקר (רביעי) את ראשי מפלגות הימין וצוות המשא ומתן הקואליציוני, השרים יריב לוין וזאב אלקין. השרים עדכנו את הנוכחים בפיצוץ במשא ומתן מול כחול לבן, והוסיפו כי "לפיד קיפל את גנץ במהלך החג במטרה לגרור את המדינה לבחירות, הוא לא רוצה רוטציה בין נתניהו לגנץ אלא רק בין גנץ לבינו".

מהליכוד נמסר כי חברות הגוש סיכמו להמשיך לדבוק באחדות גוש הימין, ולהימנע מניהול משא ומתן עצמאי עם כחול לבן. עוד נמסר כי טרם התקבלה החלטה בנוגע למועד החזרת המנדט לנשיא.

לכתבות נוספות בנושא >> 

עוד פגישה תמה ללא תוצאות: חילופי האשמות בין כחול לבן לליכוד

הזדמנות אחרונה? החלה פגישת צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן

כחול לבן ביטלה המפגש בין גנץ לנתניהו; הליכוד: נדהמנו מההחלטה

ראשי סיעות הימין התכנסו במשרד ראש הממשלה בירושלים
ראשי סיעות הימין התכנסו במשרד ראש הממשלה בירושלים | צילום: חדשות 13

אתמול ביטלה מפלגת כחול לבן את המפגש שהיה אמור להתקיים היום בין ראשי המפלגות בניסיון להרכבת ממשלת אחדות. מהמפלגה נמסר כי "בשלב זה לא בשלו תנאי הסף לקיום מפגש יעיל נוסף של צוותי המו"מ, ולכן לא יתקיים מפגש כזה. בנסיבות אלה, אין מקום לקיים גם מפגש בין שני ראשי המפלגות". הליכוד בתגובה אמרו כי הם "נדהמו מהחלטת כחול לבן לפוצץ את המשא ומתן ולבטל את הפגישות".

בליכוד תקפו את ההחלטה ובפרט את חבר הכנסת יאיר לפיד ואמרו כי "כחול לבן החליטה להפסיק את המשא ומתן לאחדות וללכת לבחירות - הכל בגלל שיאיר לפיד מחבל בממשלת האחדות משום שאינו מוכן להסכים לרוטציה בין נתניהו לגנץ, אלא רק לרוטציה בינו לבין גנץ".

מכחול לבן נמסר כי "לפי העניין והצורך יתקיים מפגש בהמשך השבוע או בשבוע הבא".

הפגישה המשולשת בין נשיא המדינה יו''ר הליכוד וראש הממשלה נתניהו ויו''ר כחול לבן בני גנץ
הפגישה המשולשת בין נשיא המדינה יו''ר הליכוד וראש הממשלה נתניהו ויו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: עמוס בן גרשום/ לע''מ

כזכור, בתחילת השבוע התקיימה פגישת צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן. בתום הפגישה שערכה כשעתיים כחול לבן תקפה את הליכוד ומסרה כי "בליכוד מתעקשים לדבוק בבלוק ה-55 ובהפרחת סיסמאות שכל מטרתן לצבור נקודות לקראת הבחירות הנוספות אליהן נתניהו מדרדר את ישראל". במקביל בליכוד הבהירו שלא ימסרו היום את המנדט לנשיא: "ראש הממשלה נתניהו יעשה מאמץ אחרון למיצוי האפשרות להקמת ממשלה בשלב זה, לפני החזרת המנדט לנשיא".

כאמור, בכחול לבן האשימו את הליכוד ואמרו כי "לצערנו בליכוד דבקים אך ורק ב'נתניהו תחילה'". מהליכוד נמסר: "אכזבה גדולה בליכוד הבוקר נוכח הסירוב המתמשך של כחול לבן לקבל את ממשלת האחדות של נשיא המדינה - ממשלה שיוויונית עם רוטציה בין נתניהו לגנץ. העובדה שכחול לבן דוחים את האפשרות היחידה לממשלת אחדות מוכיחה שבכחול לבן קיבלו החלטה אסטרטגית לטרוק את הדלת לממשלת אחדות ולגרור את המדינה לבחירות. גם במידה והמנדט יוחזר, הליכוד יפעל בכל דרך לקידום ממשלת אחדות על פי מתווה הנשיא".