בנט ושקד ירוצו לבד; מגעים מתקדמים לאיחוד ביתר מפלגות הימין

בדומה לבחירות מועד א', הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית צפויות לרוץ תחת פתק אחד - רוב הפרטים סוכמו, והאיחוד צפוי להיחתם עוד הערב. בנט ושקד ירוצו בנפרד בימין החדש

זמן צפייה: 02:29

בחירות 2020: הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית סיכמו את רוב הפרטים לריצה משותפת, בדומה לבחירות מועד א', והם צפויים לחתום על הסכם עוד הערב (שני). כמו בבחירות בחודש אפריל, המפלגה תרוץ במתכונת איחוד מפלגות הימין, בשיתוף פעולה של רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר. בתוך כך, נפתלי בנט ואיילת שקד ירוצו בנפרד בימין החדש.

הרשימה המסתמנת של המפלגה המאוחדת: 1.רפי פרץ (הבית היהודי). 2. בצלאל סמוטריץ' (האיחוד האלומי) 3. איתמר בן גביר (עוצמה יהודית). 4 אופיר סופר (האיחוד הלאומי) 5. מוטי יוגב (הבית היהודי) 6 יצחק וסרלאוף (עוצמה יהודית) 7. עידית סילמן (הבית היהודי), ברוטציה עם וסרלאוף אחרי שנתיים של כהונה.

מהימין החדש נמסר: "הימין החדש תרוץ באופן עצמאי בבחירות הקרובות כמפלגה של הימין האידיאולוגי והליברלי. זהו הסיכוי היחיד של גוש הימין להגיע ל-61 מנדטים ולניצחון. זאת במקביל לריצה במפלגה שנייה משותפת של השר סמוטריץ, השר פרץ, ואיתמר בן גביר. בבחירות האחרונות הוכח שריצה של ארבע המפלגות יחד מוריד את גוש הימין ל-55 ויביא לניצחון גוש השמאל. אנו לוקחים על עצמנו למשוך קולות מכחול לבן ומליברמן. על שתי המפלגות לנהל קמפיין הוגן על מנת להביא לניצחון גוש הימין".

עוד בחדשות 13:

בתום דיון סוער: אושרה הקמת הוועדה שתדון בחסינות נתניהו

איחוד בשמאל: העבודה-גשר ומרצ הודיעו על ריצה משותפת בבחירות

פריג' על האיחוד בשמאל: "סטירת לחי לשותפות היהודית-ערבית"

איילת שקד ונפתלי בנט, מנהיגי הימין החדש
איילת שקד ונפתלי בנט, מנהיגי הימין החדש | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום הודיעו מפלגות העבודה-גשר ומרצ כי ירוצו יחד בבחירות לכנסת ה-23. זאת, לאחר פגישה לילית בין חברי הכנסת עמיר פרץ לבין ניצן הורוביץ, שהתקיימה בביתו של הראשון בשדרות, שבמהלכה סוכם כי השלישייה הראשונה תורכב מפרץ, אורלי לוי-אבקסיס והורוביץ, וכי הרשימה תרוץ תחת הפתק "אמת". רשימת 20 המועמדים שתרכיב את כל הרשימה תתפרסם בהמשך, ובשעות הערב תיערך מסיבת עיתונאים ובה יתנו השניים הצהרה לתקשורת.

"מדובר במהלך המשמעותי של הבחירות, שיבטיח את היכולת להקים ממשלת שינוי ותקווה לאחר הבחירות", נכתב בהודעה לתקשורת. "פרץ והורוביץ מתכוונים לתת דגש על בשורת האיחוד המשמעותי ועל התקווה לשינוי פוליטי שיהיה הלב החברתי והמצפן המדיני של הממשלה הבאה לאחר סיום עידן נתניהו".

חברת הכנסת סתיו שפיר, שלא נכללה בהסכם בין המפלגות, אמרה בתגובה ראשונה ל"העולם הבוקר" כי "נקמנות ומניעים אישיים גרמו לזה שנשארתי מחוץ לאיחוד. זה בוקר של רגשות מעורבים עבורי. ויתרתי על הכיסא שלי בשביל האיחוד הזה. ביממה הקרובה אחליט אם להתמודד באופן עצמאי או לא להתמודד".

יו"ר סיעת העבודה-גשר, איציק שמולי, בירך על המהלך: "זה איחוד של שינוי ותקווה. אני מברך את פרץ והורוביץ שגילו אחריות רבה והגיעו להסכם דרמטי וחשוב הלילה. זו החלטה לא פשוטה אבל מפוכחת ומתחייבת מהמציאות. המהלך מנטרל באופן מוחלט את הסכנה שבאובדן 150 אלף קולות שרוצים שינוי ומסירת השלטון לנתניהו לקדנציית בלהות. לכן, הליכה בנפרד הייתה בגדר הימור מסוכן ומיותר על גורל הבחירות וגם על הסיכוי לנצח בבחירות, וטוב שנמנע. יש לנו רשימה מצוינת וזהות ברורה, ומכאן אנחנו צועדים קדימה יחד למשימה החשובה של מהפך במדינה".