אחרי שקיבל את המנדט: ראשי בלוק הימין סירבו להיפגש עם גנץ

יו"ר כחול לבן פנה לראשי ימינה, ש"ס ויהדות התורה, במטרה להיפגש עמם כחלק מהמאמץ להרכיב ממשלה, אך הם נענו בסירוב. בנט אמר: "לא אפגש כל עוד מפלגתו לא תתנער מתמיכת הרשימה המשותפת"

זמן צפייה: 02:41

יו"ר כחול לבן בני גנץ פנה היום (שני) לראשי המפלגות לאחר שקיבל את המנדט להרכבת הממשלה מנשיא המדינה ראובן ריבלין, כדי לתאם עמם פגישה. ראשי בלוק הימין, יו"ר ש"ס אריה דרעי, יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן, ויו"ר ימינה נפתלי בנט, סירבו להיענות לפגישה. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ויו"ר העבודה-גשר-מרצ עמיר פרץ נענו והידעו כי ייפגשו עם גנץ בהקדם.

ממפלגת ימינה נמסר לאחר פניית גנץ: "השר בנט קרא לגנץ להיכנס עוד היום לממשלת חירום לאומית בראשות בנימין נתניהו על מנת לצלוח את משבר הקורונה, ולאחר מכן תשוב המערכת הפוליטית אל המצב הנוכחי. שר הביטחון אמר לגנץ כי לא ייפגש עמו כל עוד מפלגתו לא תתנער מתמיכתה של הרשימה המשותפת תומכת המחבלים".

נשיא המדינה ראובן ריבלין ויור כחול לבן בני גנץ מיישמים את הוראות משרד הבריאות
נשיא המדינה ראובן ריבלין ויור כחול לבן בני גנץ מיישמים את הוראות משרד הבריאות | צילום: חדשות 13

כאמור, גם ליצמן סירב להיפגש עם גנץ. "בשיחתו הבהיר השר ליצמן כי כל עיסוקו בימים אלה כשר הבריאות נתון למאבק הלאומי למניעת התפשטות נגיף הקורונה, למען בריאות אזרחי ישראל, וכי אינו עוסק בשום דבר פוליטי אחר", נמסר מיהדות התורה. "השר ליצמן הדגיש כי בתיאום עם חברו לראשות הסיעה ח”כ גפני, יהדות התורה מאוחדת בתמיכתה ברה”מ נתניהו כחלק מבלוק הימין וכי כל בקשה לפגישה יש לתאם מול השר יריב לוין כמרכז בלוק הימין". דרעי סירב גם הוא להיפגש עם גנץ, שהשיב כי הוא מיוצג על ידי בלוק הימין.

כאמור, גנץ קיבל מהנשיא ריבלין את המנדט להרכבת הממשלה. במעמד קבלת המנדט אמר גנץ כי "אעשה הכול כדי להקים בתוך ימים ספורים ממשלה לאומית, פטריוטית ורחבה - ממשלה שבה אשרת את בוחרי כלל המפלגות, מימין ומשאל, את כלל אזרחי ישראל". לאחר הטקס, גורמים בליכוד ובכחול לבן סיפרו כי בקרוב ייפתח משא ומתן מואץ לממשלת אחדות.

השר נפתלי בנט
השר נפתלי בנט | צילום: חדשות 13

"תהליך הבחירות לווה בניסיונות בלתי לגיטימיים של ראש הממשלה הנוכחי לנסות לחמוק ממשפט צדק, תוך מתקפה על המערכות הממלכתיות בישראל", תקף גנץ את נתניהו. "מי שירים ידו על המשטר היהודי והדמוקרטי בישראל, יביא על עצמו את סופו הפוליטי והציבורי. אני קורא לכולם להצטרף אליי במסע לריפוי החברה הישראלית. תמיד רציתי אחדות. הגיעה השעה של נתניהו וראשי שאר המפלגות להכריע אם הם מוכנים ללכת בדרך זו. הגיעה העת להניח בצד את החרמות והחרבות - ולחבר מחדש את כל אזרחי ישראל".

שר הפנים ויו''ר ש''ס אריה דרעי
שר הפנים ויו''ר ש''ס אריה דרעי | צילום: רויטרס

"החוק נותן בידיך 28 ימים החל ממחר", פנה ריבלין ליו"ר כחול לבן "זהו זמן קצר, אולם בנסיבות הנוכחיות של עת חירום לאומית ובין-לאומית, גם זה הוא פרק זמן ארוך מדי. גודל השעה וגודלם של האתגרים שלפנינו מחייבים להקים ממשלה בישראל. ייתכן שהקמת ממשלה תהיה כרוכה בייצור הסדרי ביניים לחודשים הקרובים, אך אין לי כל ספק - זה מה שהעם מצפה ממנהיגיו בשעה זו. בחירות רביעיות אינן אפשריות".