בכיר רע"ם מגיב לאחר תחקיר חדשות 13: "כסף לעמותה? אפס מהמדינה"

ראזי עיסא, מבכירי מפלגתו של מנסור עבאס, מגיב לתחקיר חדשות 13 שחשף את פגישתו עם בכיר חמאס ראזי חאמד. "קיבלנו אישור משב"כ להיכנס לעזה", אמר עיסא לחדשות 13

זמן צפייה: 10:22

הבכיר במפלגת רע"ם, ראזי עיסא, שעמד לאחרונה במרכזה של סערה פוליטית בעקבות תחקיר חדשות 13 שחשף כי נפגש בעזה עם בכיר בחמאס התייחס להאשמות הערב (רביעי) בריאיון בלעדי. עיסא, מנהל עמותת "סיוע 48" הדואגת לתרומות לאלמנות ויתומים בעזה וברשות הפלסטינית הבהיר כי כל כספי העמותה מגיעים מתרומות וכי הכסף עובר ישירות לנזקקים.

"אפס עגול", עונה עיסא לשאלה כמה כסף העמותה מקבלת מהמדינה. גם לא מאף רשות מקומית, הוא מבהיר. "הכסף מגיע מתרומות יחידים, בממוצע 220 שקל לתרומה". הוא מראה את רשימת התורמים ומתגאה בשקיפות העמותה, התרומה הגדולה ביותר עומדת על 2,500 שקלים.

לפי המידע שהציג, התרומות הן של אנשים פרטיים, בסכומים בדרך כלל של כמה מאות שקלים שמצטברות ל-46 מיליון שקלים בשנה. השנה הם יסיימו כנראה ב-64 מיליון שקלים. לטענת עיסא, לעמותה יש שיטה להעביר את הכספים לנזקקים מבלי שחמאס ישימו ידיהם על התרומות.

המסלול של הכסף, לדבריו, הוא כזה: "אנחנו אוספים את כל הכספים האלה ומעבירים בכל עשירי בחודש לסניף הבנק שלנו ברמאללה. אנחנו מעבירים להם אקסל שיש בו 11,000-10,000 אימהות". עיסא הראה את רשימת האלמנות והסכומים שהן מקבלות לפי שם ומספר תעודת זהות, "שלא יטעו מי זאת".

לפי מסמך האקסל, העמותה מחלקת כספים ל-11,000 אלמנות בשטחים ובעזה, רובן מקבלות מאות שקלים בודדים לחודשיים. "ב-15 בחודש היא מקבלת הודעה", מתאר עיסא את התהליך, "היא הולכת לקחת עם כרטיס הוויזה שלה".

הבכיר מספר בהמשך על נסיעתו לעזה ומה עמד מאחוריה. "אנחנו מגישים בקשה לשב"כ, מקבלים אישור רשמי לפיו אני יכול להגיע לארז ולהיכנס לעזה. ברגע שאתה נמצא פיזית, אז אתה מחזק גם את המעמד שלך שם". בכיר חמאס שעמו נפגש, ראזי חמד, עומד בראש משרד הרווחה בעזה ויש בכל זאת ממשק אחד לפחות בו עמותת הסיוע נזקקת למשרד הזה. "כשרוצים לחלק שקי מזון", מודה עיסא, משרד הרווחה העזתי מעביר רשימות נזקקים".

"האם יש העדפה לתרומת לשהידים, ליתומים של שהידים?", נשאל עיסא. "תיכנס לכל בית בגדה המערבית וגם בעזה, בכל בית שני כמעט יש מישהו שהוא שהיד, מישהו שנהרג, יש מלחמה שם. מה הילד יודע על אבא שלו? ילד קטן לא יודע מי זה אבא שלו אפילו. אנחנו, כשאנחנו תורמים ואנחנו עוזרים, אנחנו עוזרים לכל בן אדם".