בן ברק: "נילחם למען החזרת האחדות שנהרסה על ידי נתניהו"

חבר כחול לבן טען כי "לפני הבחירות רה"מ וכחלון אמרו דבר אחד - ואחרי הבחירות הוכיחו את כוונתם האמיתית" • ח"כ אוחנה על חוק החסינות: "החוק הקיים לא מאפשר לנבחרי ציבור לפעול במצפון שלם"

זמן צפייה: 00:51

חבר הכנסת רם בן ברק (כחול לבן) אמר היום (שבת) כי "מפלגת כחול לבן הגיעה לכנסת לא לקדנציה אחת. זה מאבק ארוך ולא פשוט, אבל אנחנו מתכוונים להמשיך ולהילחם למען החזרת האחדות בין אזרחי ישראל שנהרסה על ידי בנימין נתניהו". את הדברים אמר באירוע "שבת תרבות" ברמת השרון.

כמו כן, בן ברק התייחס להפגנה נגד חוק החסינות ופסקת ההתגברות שתיערך הערב בתל אביב, ואמר: "אזרחים רבים הצביעו לנתניהו משום שהוא אמר כי חקיקה פרסונלית אינה מעניינת אותו, ובסוף, אחרי הבחירות, הכל שקר אחד גדול. ההתעסקות היחידה היא בהצלתו של נתניהו. אני בטוח שאם נידרש לבחירות חוזרות, הרבה מבוחרי נתניהו וכחלון לא יצביעו להם פעם נוספת כיוון שלפני הבחירות אמרו דבר אחד ואחרי הבחירות הוכיחו מה כוונתם האמיתית".

עוד התייחס בן ברק לטענות שנשמעו כלפי מפלגתו בדבר הדרת האוכלוסייה הערבית מקמפיין הבחירות, והודה כי "לא התייחסנו נכון לחברה הערבית. היא חברה לגיטימית לחלוטין, יש פוטנציאל גדול מאוד בחברה הערבית שרוצה שינוי. אני חושב שאפשר להביא משם 4-3 מנדטים".

לכתבות נוספות בנושא >>

יהדות התורה תוקפת את ליברמן: "רוצה להפיל את ממשלת נתניהו"

המו"מ בין נתניהו לליברמן התפוצץ - בליכוד מאיימים בבחירות

ליברמן: גם אם המו"מ הקואליציוני יתפוצץ - לא נמליץ על גנץ

Whatsapp Image 2019 05 25 At 1
רם בן ברק, מפלגת כחול לבן | צילום: דורין קרן

חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ) השתתפה גם היא באירוע, והתייחסה להפגנה הערב: "אני קוראת לראשי כחול לבן לעשות מאמץ אחרון לשיתוף המפלגות הערביות היום בהפגנה. הציבור רוצה לראות מאבק של כל האופוזיציה ביחד, בכנסת וברחוב. לא ניתן להילחם על הדמוקרטיה הישראלית ובו זמנית להדיר 20% מאזרחי המדינה".

"למרות המחלוקות הקיימות בין סיעות האופוזיציה השונות, וגם בתוכן, זו שעת מבחן גורלית לאופוזיציה לשיתוף פעולה להצלת הדמוקרטיה הישראלית. זה מבחן מנהיגות לבני גנץ שעתיד להיות יו״ר האופוזיציה. אני קוראת לגנץ, שעל כתפיו מונחת האחריות הכבדה למציאת פתרון, להרים את הכפפה ולשתף את המפלגות הערביות היום בערב", אמרה.

Whatsapp Image 2019 05 25 At 1
ח''כ מיכל רוזין באירוע ''שבת תרבות'' ברמת השרון | צילום: החדשות 13

יו"ר סיעת העבודה, ח"כ איציק שמולי, דיבר אף הוא על המחאה באירוע "שבת תרבות" שבו השתתף, ואמר: "זו קריאת חירום, וכל מי שהמדינה הזו יקרה לו חייב להתייצב הערב. נתניהו נחוש להחריב את שלטון החוק שעומד בדרכו כדי להימלט מהדין ומהכלא. אם יצליח חלילה - במקום מדינה דמוקרטית שומרת חוק נקבל סולטנות ארדואנית שעומדת מעל לחוק. אסור לתת לזה לקרות ואנחנו לא ניתן לזה לקרות. הוא הכריז מאבק על הבית והוא יקבל אותו בכל מקום - בכנסת וגם ברחוב". את הדברים אמר ב"שבת תרבות" ביהוד-מונסון.

חבר הכנסת אמיר אוחנה השתתף ב"שבת תרבות" בפתח תקווה והסביר מדוע הוא תומך בחוק החסינות. "החוק הקיים מאפשר להטיל חסינות. בעיניי צריך לשנות את החוק. החוק הקיים דליל מדי ואיננו מאפשר לנבחרי הציבור לפעול במצפון שלם בלי חשש ממה שהנשיא כינה 'כנופיית שלטון החוק'. בלי חסינות אין משילות".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-20190525-1415' autoplay='0' credit='' desc='ח"כ אמיר אוחנה באירוע שבת תרבות' kid='1_uhb1486e' duration='56'']

אוחנה התייחס למו"מ הקואליציוני: "זו העת שליברמן יצטרך להתפשר כדי שנוכל להקים ממשלה. אם הוא יסכל את ההקמה של ממשלה ימנית-לאומית יש פה מעשה של הונאה ואני מקווה מאוד שזה לא יקרה. גם ליברמן מבין שאילו נלך לבחירות, הרי הוא לא הביא תוצאה מאוד רחוקה מאחוז החסימה, ואני חושב שאילו האחריות על הליכה נוספת לבחירות תהיה עליו, אני לא בטוח שהעם, כולל מצביעיו, יקבלו זאת בהבנה. לכן אני אומר שההתנהגות היא לא רציונאלית ואני מקווה שהרציונאליות תחזור".