רפי פרץ פורש מהבית היהודי: "בחירת מנהיג חדש - צורך השעה"

ברקע הסקרים שמראים כי המפלגה לא צפויה לעבור את אחוז החסימה, החליט פרץ שלא להתמודד בבחירות הבאות. סמוטריץ': הציונות הדתית ראויה לבית מאוחד • חולדאי יציג 4 נשים שהצטרפו למפלגתו

רפי פרץ
רפי פרץ | צילום: רויטרס

בחירות 2021: השר רפי פרץ הודיע היום (שלישי) כי הוא פורש מתפקיד יו"ר הבית היהודי, וכי אין בכוונתו לרוץ בבחירות הבאות לכנסת. "אני מודיע כי בבחירות הקרובות לא אוביל את מפלגת הבית היהודי, ולא אתמודד על הנהגת המפלגה בפריימריז הקרובים", כתב פרץ בדף הפייסבוק שלו. "בחירת מנהיג חדש לבית היהודי והתחדשות פני המפלגה הם צורך השעה".

בדבריו, סיפר פרץ כיצד נקרא לפני שנתיים "להציל את מפלגת הציונות הדתית", כלשונו. "הגעתי למפלגה במשבר שלא הכירה כמותו. מפלגה שמחפשת הנהגה לאחר שההנהגה הקודמת שלה עזבה אותה ללא הכנה מוקדמת. ידעתי שזו תהיה משימה אפשרית - אך לא בהכרח קלה".

פרץ הסביר כי ימשיך לכהן בתפקיד השר לענייני ירושלים עד להקמת המפלגה החדשה, וסיכם: "אני מאמין בכל ליבי במפלגה ציונית דתית גדולה המניפה את דגל תורת ישראל בגאון לצד דגלי האומה והארץ, וכמובן את דגל מדינת ישראל כיסוד צמיחת גאולתנו. זה הזמן לתת לכוחות חדשים לפרוץ ולהנהיג, ואני אעשה כל מאמץ שנצליח".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המתווה לסגר המהודק: סגירת מערכת החינוך וצמצום מקומות העבודה

פלסטיני חמוש בסכין ניסה לתקוף חיילים בצומת הגוש ונורה למוות

השרה מירב כהן עוברת מכחול לבן ליש עתיד: "דעותינו חלוקות"

אחי ואחיותיי,

דברים היוצאים מן הלב, ובעזרת ה' ייכנסו אל הלב.
אני מודיע כי בבחירות הקרובות לא אוביל את מפלגת הבית...

פורסם על ידי ‏רפי פרץ‏ ב- יום שלישי, 5 בינואר 2021

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב להודעת הפרישה של פרץ, ואמר: "הרב רפי ראוי להערכה גדולה על התייצבותו לדגל לפני כשנתיים ועל תרומתו רבת השנים למדינת ישראל. אני מאחל לו הצלחה גדולה. ראויה הציונות הדתית לבית פוליטי אחד ומאוחד שישא בגאון את דגליה, ערכיה, ומפעליה, וידע להכיל את הגוונים השונים בה".

השרים הרב פרץ וסמוטריץ' חותמים על אשרור הסכם איחוד מפלגות הימין
פרץ וסמוטריץ' | צילום: חדשות 13

בתוך כך, ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי צפוי להציג הערב ארבע נשים שהצטרפו למפלגתו "הישראלים", וכן להבטיח שיוויון בין גברים לנשים ברשימה.

במקביל, מפלגתו החדשה של עפר שלח, תנופה, הודיעה על מצטרפת חדשה - תא"ל במיל' רות מלכי-ירון, בת ה-63, שהייתה דוברת צה"ל וחברת פורום מטכ"ל, שירתה כ-20 שנה בשירות החוץ הדיפלומטי בתפקידים בכירים, כשהבולט שבהם: דוברת השגרירות הישראלית בוושינגטון בזמן שיחות השלום, ומנהלת מחלקת ירדן במהלך ההמשא ומתן ביישום הסכם השלום. מלכי-ירון הקימה את תוכנית ההכשרה "צוערים לשירות המדינה" ושימשה כנציגת ציבור בוועדת סל התרופות של משרד הבריאות.