רפי פרץ מצטרף לממשלה: יהיה השר לי-ם, מורשת ומיזמים לאומיים

יו"ר הבית היהודי חתם רשמית על הסכם עם ראש הממשלה נתניהו, שבמסגרתו נקבע כי יהיה משקיף בקבינט המדיני-ביטחוני וחבר בוועדת השרים לחקיקה. "הציונות הדתית נכנסת תחת האלונקה"

זמן צפייה: 01:11

יו"ר הבית היהודי רפי פרץ חתם הלילה (שישי) על הסכם קואליציוני עם ראש הממשלה נתניהו ויצטרף לממשלה. פרץ יהיה יהיה השר לענייני ירושלים, מורשת ומיזמים לאומיים וכן יכהן כמשקיף בקבינט המדיני-ביטחוני וחבר בוועדת השרים לחקיקה.

"הציונות הדתית נכנסת תחת האלונקה ולוקחת חלק בהנהגת המדינה", אמר פרץ לאחר החתימה. "נעניתי לבקשתו של ראש הממשלה להצטרף לממשלה ולייצג את דרכה של הציונות הדתית באמצעות חיזוק מעמדה של ירושלים, בירתנו הנצחית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נתניהו וגנץ ברוטציה, יותר מ-30 שרים: כך תיראה הממשלה ה-35

פרץ הוא כורכום, ומה יקרה ל"בנט-שקד"? 7 נקודות על ימינה • טור

חייל נפצע בינוני-קשה בפיגוע דריסה באזור חברון – המחבל נוטרל

שר החינוך רפי פרץ על הקורונה
שר החינוך רפי פרץ על הקורונה | צילום: חדשות 13

ראש הממשלה נתניהו בירך את פרץ על ההחלטה להצטרף לממשלה ואמר כי "הוא גילה אחריות כלפי הציונות הדתית ויהיה שותף מרכזי בממשלה שתוקם. כפי שהתחייבתי, יחד נמשיך להוביל מהלכים חשובים עבור הציונות הדתית ובראשם מהלך היסטורי של החלת הריבונות".

כזכור, טקס ההשבעה החגיגי של הממשלה ה-35 היה אמור להתקיים אמש, אבל האירוע כולו הפך לפארסה ונדחה לשבוע הבא. זאת, משום שראש הממשלה בנימין נתניהו לא הצליח לסיים את חלוקת התיקים, ושורה של בכירים ממורמרים שלא קיבלו תפקיד שהשביע את רצונם - נטשו את הכנסת.

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

לכשתושבע, הממשלה המנופחת ביותר בתולדות המדינה, שתמנה יותר מ-30 שרים, תיראה כך: ראש הממשלה לשנה וחצי הקרובות יהיה בנימין נתניהו. ב-14 בנובמבר 2021, לפי ההסכם עליו חתמו נתניהו וגנץ, אמור נתניהו לפנות את כסאו לבני גנץ - שיהיה ראש הממשלה ה-13. עד אז ישמש גנץ לראשונה בתפקיד ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון.

שר החוץ הוא גבי אשכנזי, שותפו של גנץ שנותר איתו בקוקפיט, אבל רק לשנה וחצי ולא לכל הקדנציה. ישראל כ"ץ יחזיק את התיק הבכיר ביותר מבין התיקים של הליכוד ויהיה שר האוצר. תיק המשפטים עליו התעקשו בכחול לבן יופקד בידיו של אבי ניסנקורן.