השר רפי פרץ עוזב את ימינה - צפוי להצטרף לממשלה

שר החינוך הודיע כי הוא עוזב את הסיעה. ככל הנראה הוא ימונה לשר לענייני ירושלים • מיקי חיימוביץ' תהיה יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, אלון שוסטר - שר החקלאות • כל העדכונים

זמן צפייה: 00:49

שר החינוך רפי פרץ הודיע הבוקר (חמישי) כי הוא עוזב את "ימינה" - וצפוי להצטרף לממשלה. ככל הנראה הוא ימונה לשר לענייני ירושלים. בהמשך, הסיעה הגישה בקשה לכנסת לפיצול מהשר. זאת, זמן קצר לאחר שיו"ר המפלגה נפתלי בנט הכריז כי פני הסיעה לאופוזיציה.

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר התייחס למהלך: "מי שדחק ברפי פרץ לתקוע סכין בגב בשותפיו הפוליטיים בפעם הראשונה, שלא ילין כשהוא מאמץ את השיטה בפעם השנייה. בנט, שקד וסמוטריץ - אם היה חיבור אמיתי הייתה ממשלת 61 אבל אתם העדפתם לפלג. מקווה שעם ישראל לא ישלם את המחיר".

בתוך כך, יו"ר כחול לבן בני גנץ נפגש עם ח"כ מיקי חיימוביץ', והשניים סיכמו כי היא תכהן בשלב הראשון כיו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, שתעסוק גם בנושאים בפיקוח על חוק צער בעלי חיים הנמצא כעת תחת ועדת החינוך. חיימוביץ' תשמש גם כסגנית יו"ר הכנסת ותהיה המועמדת מטעם כחול לבן, לתיק הקשור בתחומי עיסוקה שיימסר לכחול לבן בעוד שנה וחצי כפי שנכתב בהסכם הקואליציוני.

עוד נפגש גנץ עם ח"כ אלון שוסטר, ועדכן אותו כי החליט למנותו לשר החקלאות.

עוד בחדשות 13:

בנט: "נתניהו בחר להיפטר מאיתנו – אופוזיציה, מתחילים"

ימינה: לא הושגו הסכמות; הליכוד: מה שחשוב לבנט זה כיסאולוגיה

ההסכמים הקואליציוניים נחתמו – הלילה תושבע הממשלה ה-35

שר החינוך רפי פרץ על הקורונה
שר החינוך רפי פרץ על הקורונה | צילום: חדשות 13

אמש נועד פרץ ארוכות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בניסיון להכניס את כל מפלגת ימינה לממשלה. בשני הצדדים אמרו שאם ימינה לא תיכנס - בליכוד ינסו להכניס את פרץ ללא שאר המפלגה.

כאמור, מוקדם יותר הבוקר תקף בנט את ראש הממשלה ברקע כישלון מאמצי המו"מ בין השניים. "שמונה שנים שלנו בממשלת נתניהו מסתיימות היום - רה"מ תקשר איתנו רק דרך סרטונים וציוצים בהם אמר דברים שאינם נכונים, הוא בחר להיפטר מימינה ובחר בדרך שאינה ימין. אופוזיציה, מתחילים". את הדברים כתב בחשבון הפייסבוק שלו.

"מעולם לא הצבעתי נגד נתניהו בכנסת", כתב בנט. "מעולם לא הצעתי מועמד אחר זולתו להרכבת הממשלה, אך גם מעולם לא בגדתי במצפוני. נלחמתי על עמדותיי, גם כשזה היה כרוך בעימות עם ראש הממשלה נתניהו. הכלל שלי ברור: קודם כול הדרך, ורק אחר כך הנאמנות למבנה הקואליציוני".

רפי פרץ ונפתלי בנט
רפי פרץ ונפתלי בנט | צילום: רויטרס

"נתניהו, שהאשים אותי עשרות פעמים בכך שאתמוך בגנץ ואביא את השמאל לממשלה, הוא אותו נתניהו שהקים ממשלה עם אשכנזי כשר החוץ, גנץ בביטחון וניסנקורן במשפטים, עמיר פרץ ואיציק שמולי לצידם. לימינה לא היה מקום". לדברי בנט, "נתניהו זקוק למצפן ערכי לאומי חזק לצדו, אך לא ממש אוהב שיש כזה.
לכן הוא תמיד מנסה להחליש אותנו, לקצץ את כנפינו, לבוז לנו".

בנט הצהיר: "אנו הולכים לאופוזיציה בלב שלם. כדי להשפיע. אנחנו מרימים היום את הראש ויוצאים למערכה. קוראים לזה הנהגה".