אחרי פרסום הקלטות הליכוד - גנץ שוחח עם נתניהו: "מקווה שיבינו את הצורך בחוק"

שר הביטחון שוחח עם יו"ר האופוזיציה יומיים אחרי פרסום ההקלטות מתוך סיעת הליכוד בחדשות 13: "ביקשתי ממנו להירתם ולהעביר ביום שני הקרוב את הצעת החוק עבור לוחמי צה"ל". גורמים בליכוד: "נתניהו יזם את השיחה". אתמול קרא בנט לנתניהו "להתעשת ולהודיע מיד שחברי הכנסת מהליכוד יתמכו בחוק, או לכל הפחות שלא יצביעו נגד"

זמן צפייה: 01:32

יומיים אחרי פרסום ההקלטות מתוך סיעת הליכוד בחדשות 13, שבהן נשמעו חילוקי הדעות באשר לאי-תמיכה בחוק "ממדים ללימודים" לבוגרי יחידות קרביות - הודיע שר הביטחון בני גנץ כי שוחח היום (רביעי) עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו: "ביקשתי ממנו להירתם ולהעביר ביום שני הקרוב את הצעת החוק עבור לוחמי צה"ל. שוחחנו על מהות הצעת החוק והרציונל שלה וגם על חשיבותה ללוחמים שלנו. אני מאמין ומקווה שבליכוד ובמפלגות האופוזיציה יבינו את הצורך ויאפשרו את העברתה".

מטעם נתניהו נמסר כי הוא זה שהתקשר לשר הביטחון גנץ ו"ביקש ממנו לתמוך במימון של 100% מלגה ללוחמים כפי שמגיע להם. נתניהו ביקש שכל הכוחות הציונים בכנסת יתאחדו כדי שכל הלוחמים ששירתו שירות מלא - יקבלו מימון מלא והדגיש שהחלטה זו צריכה לעבור בכנסת כבר ביום שני הקרוב". בסביבת גנץ הסבירו שגם הוא ביקש לשוחח. המסרים הועברו דרך אנשים שונים וכך כל צד חשב שזאת יוזמה שלו.

אתמול קרא ראש הממשלה נפתלי בנט לנתניהו לפעול להעברת החוק בעקבות פרסום ההקלטות מתוך סיעת הליכוד. בין היתר נשמע אומר ח"כ יואב גלנט: "אל תנהל מלחמה דון קישוטית במה שמראש מזיק לך בצורה קיצונית. להצביע נגד שכר חיילי צה"ל זה דבר לא סביר ולא הגיוני. מה שיזכרו הוא שהליכוד הולך נגד חיילי צה"ל. אף אחד לא יזכור אם ניצחת או לא. גם ככה מצבנו בבחירות האחרונות לא היה מזהיר בקרב החיילים".

בנט כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני קורא לנתניהו להתעשת ולהודיע מיד שחברי הכנסת מהליכוד יתמכו בחוק או לכל הפחות שלא יצביעו נגד כך שהחוק למען הלוחמים יעבור".

עוד הוא כתב כי "אני מבין מדוע איימן עודה מתנגד לחוק אבל מדוע נתניהו חבר אליו קשה להבין. אי העברת החוק לא מפילה את הממשלה אלא רק מענישה לוחמי צה"ל משוחררים בתחילת דרכם שיצטרכו לשלם עשרות אלפי שקלים שאין להם".

מפלגת הליכוד פרסמה בעמוד הטוויטר שלה תגובה לדברי בנט, וכתבה: "ממשלת ההונאה והחולשה של בנט, שתלויה להישרדותה בשונאי ישראל מרע"מ והרשימה המשותפת, לא מסוגלת להעביר שום חוק ציוני. במקום להתבכיין, בנט צריך להתפטר. הליכוד יתמוך במימון של 100% מלגה לחיילים, על חשבון 50 מיליארד השקלים שבנט נתן למנסור עבאס".

יו"ר הסיעה יריב לוין נשמע אתמול אומר בהקלטות: "אם הצבענו על חוק מסוים, אז יגידו לנו חיילים כן וניצולי שואה לא? אחר כך יהיה שכר לאחיות. נצביע בעד. יהיו נקודות זיכוי להורים נצביע גם בעד. אז בואו נלך הביתה וניתן לקואליציה להעביר את הכול".