בכיר בקטאר: אין לנו בעיה לנרמל יחסים עם י-ם "בתנאים מתאימים"

שגריר המדינה בארצות הברית אמר בריאיון ל"וויס אוף אמריקה" כי הוא אינו רואה סיבה שלא לחתום על הסכם עם ישראל, אם זו תתחייב לפתרון שתי המדינות. "אנו חלק מיוזמת השלום הערבית"

זמן צפייה: 03:10

שגריר קטאר בארצות הברית, משאל בן חאמד אל-תאני, אמר היום (חמישי) ל"וויס אוף אמריקה" כי למדינתו אין בעיה לחתום על הסכם לנרמול היחסים אם ישראל, אם זו תתחייב לפתרון שתי המדינות.

"קטאר היא חלק מיוזמת השלום הערבית. אנו מאמינים בפתרון שתי המדינות, ואם הדברים הללו מתקיימים, אנו לא רואים סיבה לא לנרמל את היחסים עם ישראל", אמר אל-תאני.

עוד בחדשות 13:

"מחויבות לפתרון הסכסוך הישראלי-פלס'": ההסכם עם האמירויות

אשכנזי: "קורא לפלסטינים לגלות אחריות ולחזור לשולחן המו"מ"

אמיר קטאר, שייח תמים בן חמד אל ת'אני
אמיר קטאר, שייח תמים בן חמד אל ת'אני | צילום: רויטרס

אתמול בלילה, פרסם הבית הלבן את פרטי ההסכם שנחתם ביו ישראל לאיחוד האמירויות ואת הצהרת השלום שנחתמה עם בחריין. בהסכם לא מוזכר במפורש פתרון שתי המדינות או נושא הסיפוח, אך הצדדים כתבו כי הם "מחויבים לפתרון הסכסוך הישראל-פלסטיני תוך מענה לשאיפות של שני העמים".

בהסכמים, שנחתמו בעברית, ערבית ואנגלית ויועברו לאישור הממשלה והכנסת, הוזכרו הסדרים קודמים שמבוססים על פתרון שתי המדינות. ישראל, מצדה, התחייבה "לפעול להשגת פתרון כולל, צודק, מציאותי וארוך טווח לסוגיה".

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן-זייד ושר החוץ של בחריין, עבד אל-לטיף אל-זיאני
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן-זייד ושר החוץ של בחריין, עבד אל-לטיף אל-זיאני | צילום: רויטרס

כמו כן, כולל ההסכם גם פתיחת שגרירויות והחלפת שגרירים, הכרה בריבונות הצדדים, יישוב סכסוכים בין המדינות בדרכי שלום, נקיטת צעדים כדי למנוע פעילות עוינת משטח המדינות נגד מדינה אחרת, שיתוף פעולה והבנה הדדית לקידום השלום והיציבות באזור וגם הקמת ועדה משותפת לקידום "תרבות של שלום ודו קיום".

"אנו מחויבים לסיום העימות כדי לספק לכל הילדים עתיד טוב יותר", נכתב בהסכם. "אנו מחפשים חזון של שלום, ביטחון ושגשוש במזרח התיכון ובכל העולם". כמו כן, סוכם על שיתופי פעולה בשורת תחומים: כלכלה ומסחר, תעופה, תיירות, בריאות, חקלאות, מים, טכנולוגיה, אנרגיה, סביבה ,תיירות, תרבות וספורט. בד בבד, השרה רגב שוחחה הלילה עם עמיתה מבחריין, כמאל בן אחמד ודנה עמו באפשרויות של שיתופי פעולה הקשורים לתחבורה.