קרבות צמודים בפריימריז של הליכוד: שליש מהקולות נספרו

גם הבוקר ממשיכים לספור את קולות 80 אלף המתפקדים שהצביעו. יריב לוין ואלי כהן בקרב על המקום הראשון. נכון לעכשיו, רגב היא האישה הראשונה, אך התוצאות צפויות להשתנות. בקשת נתניהו ל-5 שריונים אושרה. עדכונים שוטפים

זמן צפייה: 01:04

הקרב על רשימת הליכוד לכנסת ה-25: התוצאות ממשיכות לזרום הבוקר (חמישי) לכפר המכביה, שם סופרים את קולותיהם של כ-80 אלף מתפקדי ליכוד שהצביעו בפריימריז לרשימת המפלגה לבחירות הקרובות.

אמנם מוקדם מאוד והתוצאות עוד צפויות להשתנות, אבל נכון לשלב זה אחרי ספירה של כשליש אחוזים מהקולות, יריב לוין ואלי כהן נלחמים על המקום הראשון. את החמישייה הראשונים סוגרים יואב גלנט, אמיר אוחנה ודודי אמסלם. בחמישייה השנייה נכון לספירת הקולות הנוכחית ניתן למצוא את ניר ברקת, יואב קיש, מירי רגב, אבי דיכטר וישראל כ"ץ.

נתניהו בהצבעה אתמול בפריימריז של הליכוד
נתניהו בהצבעה אתמול בפריימריז של הליכוד | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

לא תהיה האישה הראשונה בליכוד? מירי רגב
לא תהיה האישה הראשונה בליכוד? מירי רגב | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

יולי אדלשטיין, שלפי מדגם שפורסם אתמול ע"י חברת דיירקט פולס נדחק מעבר למקום ה-25 אחרי שבפריימריז הקודמים סיים ראשון, כרגע נמצא בעשירייה השנייה כמו גם חיים כץ. גם גלית דיסטל אטבריאן, שהייתה בעשירייה הראשונה לפי המדגם, נמצאת כרגע בפתיחת העשירייה השלישית. בנוסף, המתפקדים אישרו את בקשת נתניהו לחמישה שריונים במקומות 14, 16, 28, 37 ו-43.

מסתמן שיגיע לחמישייה הראשונה. אמיר אוחנה
מסתמן שיגיע לחמישייה הראשונה. אמיר אוחנה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אדלשטיין ונתניהו
אדלשטיין ישלם את המחיר על קריאת התיגר על נתניהו? | צילום: דוד כהן, פלאש 90

לפי המדגם שפורסם אמש, שמות בכירים עשויים להידחק למקומות לא ריאליים בהם כאמור אדלשטיין, שייתכן וישלם את המחיר על הניסיון שלו להתמודד מול נתניהו על ראשות המפלגה עד שהתחרט והסיר את מועמדותו, חיים כץ, דוד ביטן, צחי הנגבי, גילה גמליאל, קרן ברק ואורלי לוי אבקסיס.

100 מועמדים ומועמדות נאבקו על כ-35 מקומות בכנסת, ולפחות שישה חברי כנסת מכהנים יפלטו מהרשימה. עם סגירת הקלפיות ב-22:30 עמד אחוז ההצבעה עמד על 58%, לאחר שתחילה הוארכה ההצבעה בשעה בגלל אחוזי הצבעה נמוכים, ובהמשך נמסר כי בעקבות עומס בקלפיות היא הוארכה בחצי שעה נוספת.

בסך הכל נתניהו יכול להיות מרוצה, כאשר מתוך כ-80 אלף מתפקדים שהצביעו, ההערכה בליכוד היא שכ-20 אלף בלבד הם במסגרת הדילים, כלומר כ-60 אלף קולות "חופשיים". במספר הגבוה הזה רואה נתניהו גם איתות חיובי מבחינת הנחישות של השטח בליכוד לקראת הבחירות הכלליות.