השיפוצים בבלפור יחודשו? אחרי 5 חודשים - הסתיימו עיצומי עובדי משרד הביטחון

נהלת משרד הביטחון כי הגיעה לסיכום עם ועד עובדי המשרד על סיום העיצומים. בחדשות 13 פורסם בינואר כי השיפוצים במעון ראש הממשלה בבלפור בירושלים נגררו, לדברי בנט, "בגלל שביתה של משרד הביטחון". המשמעות: כעת יכולות העבודות להתחדש

זמן צפייה: 03:04

אחרי כחמישה חודשים של שביתה, הודיע היום (שלישי) הנהלת משרד הביטחון כי הגיעה לסיכום עם ועד עובדי המשרד על סיום העיצומים. יצוין כי בחדשות 13 פורסם בינואר כי השיפוצים במעון ראש הממשלה בבלפור בירושלים נגררו, לדברי בנט, "בגלל שביתה של משרד הביטחון". המשמעות: כעת יכולות העבודות להתחדש.

"מי שבולמים את השיפוץ שהופסק בינואר האחרון, וגורמים בימים אלה לעצירת משימות ופרויקטים חשובים נוספים כמו בניית קריית המודיעין בנגב, פעילות הייצוא הביטחוני, פינוי בסיסי צה"ל ולהפסקת התשלומים לספקי המשרד - הם פקידי האוצר", האשימו אז בוועד העובדים. בהמשך לכך, מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, הודיע לוועד העובדים כי הנחה את האגף הרלוונטי במשרד המבקר ללמוד את נושא הבית של בנט ברעננה.

הדברים נחשפו לראשונה בתחקיר חדשות 13 שבדק את הנושא וגילה כי הבית ברעננה בו מתגוררת משפחת בנט הוגדר כמעונו הרשמי של ראש הממשלה, עד שהמעון בבלפור ישופץ. במקביל, טען בנט כי השיפוץ מתעכב בגלל שביתה במשרד הביטחון, אולם המעון בבלפור עמד ריק עוד בטרם החלו העיצומים. כמו כן, הפרקליטות אישרה כי יועמ"שית משרד רה"מ לא עדכנה אותם על שינוי סטטוס הבית מפרטי - לרשמי.

מטעם הנהלת משרד הביטחון נמסר היום עוד כי "משרד הביטחון פועל, זה כמה שנים, במציאות של פער בין ריבוי משימות לאומיות לתנאי שכר, שאינם מאפשרים לאייש ולשמר עשרות רבות של תקנים. זאת בעיקר בתפקידים שדורשים ידע מקצועי ייחודי בתחומי ההנדסה והטכנולוגיה. בחודשים האחרונים קיימו ועד עובדי משרד הביטחון והנהלת המשרד שיח אינטנסיבי מול משרד האוצר, בסוגיות המחסור בכח האדם ובסוגיות נוספות, שפגעו ביכולת המבצעית של המשרד.

"הצדדים סיכמו להיכנס למשא ומתן להסכם חדש, שיאפשר לבצע מהפכה ניהולית וישקף את יחודיות משרד הביטחון. הסיכום הושג במעורבות ותמיכה של שרי האוצר והביטחון. במסגרת הסיכום בין היתר יוקפאו לחלוטין הפגיעות בנושאים שונים ויצומצמו מספר היועצים המעניקים שירותים למשרד. בנוסף סיכמו הנהלות משרדי הביטחון והאוצר על מתווה מענקים לגיוס ושימור מהנדסים והנדסאים באגף ההנדסה והבינוי, גוף הבינוי הגדול במדינת ישראל שמנהל פרויקטים בעשרות מיליארדי ש"ח".