הקרמלין: סוגיית החנינה לנעמה יששכר תעלה בפגישת פוטין-נתניהו

הממשל הרוסי הודיע כי בפגישה, שתיערך ביום חמישי, השניים ידונו בעניין הישראלית שהורשעה בהברחת סמים • לשכת רה"מ: נתניהו וראש המל"ל נפגשו עם אמה ובני משפחה נוספים לעדכון בדבר המגעים

זמן צפייה: 01:50

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר היום (שני) כי סוגיית החנינה האפשרית לנעמה יששכר, תעלה לדיון בוודאות בפגישה של הנשיא ולדימיר פוטין וראש הממשלה בנימין נתניהו, שתיערך ביום חמישי במסגרת פורום השואה הבין-לאומי. בהתייחסות הרוסית הראשונה בפרשה, פסקוב אמר כי "אנחנו יודעים שהנושא מעורר שיח רב בישראל, ואנחנו בוודאות נדון עליו במהלך הפגישה עם נתניהו". במקביל, לשכת ראש הממשלה הודיעה כי נתניהו וראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת נפגשו עם יפה יששכר ובני משפחה נוספים ועדכנו אותם בדבר המגעים.

עוד מסר הקרמלין כי במהלך ביקורו בישראל, פוטין יגיע לרשות הפלסטינית וייפגש עם אבו מאזן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

פוטין צפוי להודיע על חנינה לנעמה יששכר בביקור בישראל

משפחת גולדין: על רה"מ להפוך עולמות כפי שעשה למען נעמה יששכר

נתניהו העביר מכתב לנעמה יששכר: "לא מפקירים אף אדם לגורלו"

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ויו''ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בבית לחם
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ויו''ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בבית לחם | צילום: רויטרס

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל תיפגש מחר עם סגן שר החוץ הרוסי, מיכאל בוגדנוב, ותערוך לו אירוע קבלת פנים לרגל ביקורו בישראל מחר.

מוקדם יותר היום, המשפחות של הדר גולדין ואורון שאול, החיילים שגופותיהם מוחזקות על ידי חמאס, פתחו בקמפיין חדש לציון 2,000 ימים לנפילתם בשבי. "אנחנו דורשים שנתניהו יהפוך עולמות להשיב את הדר ואורון, כפי שהוא הופך עולמות להשיב את נעמה יששכר", כתבו המשפחות, "כולם רואים שהחויבות של רה"מ לחיילים והאזרחים השבויים בעזה אינה דומה".

אתמול, ראש הממשלה נתניהו הביע אופטימיות בדבר שחרורה של נעמה יששכר, הצעירה הישראלית שהורשעה בהברחת סמים ברוסיה. "שוחחתי עם פוטין בענייה של נעמה יששכר, ואני מקווה שבזהדמנות הזאת של הביקור נשמע גם בשורות טובות בעניינה".

ביום שישי פורסם בחדשות 13 כי נשיא רוסיה צפוי לתת הצהרה במהלך ביקורו בישראל ביום חמישי, הנוגעת לחנינה של נעמה. עם זאת, יששכר ככל הנראה לא תגיע יחד עם פוטין לישראל, אלא מאוחר יותר. אמה של נעמה, יפה יששכר, התבקשה לשמור על פרופיל נמוך.

בנימין נתניהו ונעמה יששכר
בנימין נתניהו ונעמה יששכר | צילום: רויטרס

מוקדם יותר אמר נתניהו כי לאחר שיחת הטלפון שניהל אתמול עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הוא חש אופטימי יותר בנוגע לשחרורה של נעמה יששכר, הישראלית המרצה 7.5 שנות מאסר בכלא הרוסי.

"שוחחתי אתמול שוב עם הנשיא פוטין בעניינה של נעמה. הרגשתי שיש לו נכונות אמיתית להגיע לפתרון", אמר נתניהו. "אני הרבה יותר אופטימי. אני לא יכול לפרט, אבל אנחנו נמשיך לעשות הכל כדי להביא את נעמה הביתה. ועד אז, נמשיך לחזק את המשפחה שלה וגם אותה".