שבת של מחאות: אלפים הפגינו מול מעון רה"מ בירושלים ובקיסריה

זהו השבוע ה-5 ברציפות שבו התאספו המוחים במוקדים השונים והפגינו נגד נתניהו והתנהלות הממשלה בצל משבר הנגיף. לפי ההערכות כ-15 אלף בני אדם הגיעו לבלפור, וכוחות משטרה רבים התפרסו באזור

זמן צפייה: 01:01

מדינה במחאה: על פי ההערכות, כ-15 אלף בני אדם הפגינו אמש (שבת) מול מעון ראש הממשלה בבלפור, במחאה נגד התנהלותו של נתניהו והתנהלות הממשלה בצל משבר הקורונה. המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים, ונחסמו לתועה הרחובות בן מימון/עזה עד כיכר פריז, צומת כיכר פריז, קרן היסוד, קינג ג'ורג' ורחוב אגרון.

במקביל, מאות אנשים מחו בקיסריה, סמוך לביתו הפרטי של נתניהו. ההפגנה נערכה בכיכר סמוכה ולא ברחוב שבו נמצא המעון, מכיוון שהמשטרה חסמה צירים רבים במקום - למורת רוחם של המפגינים. זהו השבוע החמישי ברציפות שבו נערכות ההפגנות בשני המוקדים המרכזיים. מוקדם יותר אמש נערכו הפגנות של תנועת הדגלים השחורים ב-250 גשרים וצמתים ברחבי הארץ.

במקביל, במהלך הפגנת מחאה שנערכה בכיכר התיירות באילת, דווח לשוטרים על "רכב שעבר במקום וריסס חומר כלשהו באוויר". בשלב זה לא דווח על נפגעים שנזקקו לטיפול רפואי, והמשטרה פתחה בבדיקת האירוע.

עוד בחדשות 13:

לפיד: "אם יכריזו על בחירות נעלה את החוקים לפסילת נתניהו"

גלנט: "יש אופוזיציה בתוך הממשלה – מתנגשים על דברים בסיסיים"

אלפי לבנונים הפגינו מול הפרלמנט בביירות: "אתם רוצחים"

אלפים מפגינים מול מעון רה''מ בבלפור
אלפים מפגינים מול מעון רה''מ בבלפור | צילום: חדשות 13

[brightcove_iframe video_id='news-part-2008082037' autoplay='0' credit='' desc='יו"ר תל"ם יעלון מגיע להפגנה בבלפור' kid='1_4cvrkyom' duration='9'']

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-part-2008082259' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_nd8dnejr' duration='13'']

שלשום פורסם בחדשות 13 כי שרים בכירים בליכוד מותחים ביקורת על ראש הממשלה, בשל ההידרדרות לבחירות על רקע התעקשותו על תקציב חד שנתי תוך הפרת ההסכם הקואליציוני שחתם עם כחול לבן.

"אני לא מבין את ההיגיון של ראש הממשלה, לא ברמת התועלת הפוליטית ובטח לא בתועלת למדינה", אמר אחד השרים. "אם הוא יצליח לגרור אותנו לבחירות ניראה כמו לבנון, זה יהיה אסון כלכלי. אם יפסיד זו תהיה טרגדיה אישית עבורו, אבל גם אם ינצח הוא יהיה תלוי בבנט ושקד ולא באשכנזי וגנץ".

שר בכיר אחר שאל, "עם איזה הישגים נבוא לציבור? מה נגיד לאנשי הפריפריה? שליש מהסיעה תימחק לטובת בנט, לא נשיג דבר מבחירות".