"עקב התנגדות שב"ס במו"מ - האסירים הפלסטינים החלו לשבות רעב"

בתקשורת הפלסטינית דווח כי לשכת ההסברה של האסירים הביטחוניים קיבלה את ההחלטה בעקבות סירובה של ישראל להכיר בתנאי הכליאה. עוד דווח כי מנהיגי תנועת האסירים ומאות נוספים הצטרפו למחאה

זמן צפייה: 01:22

לשכת ההסברה של האסירים הביטחוניים המוחזקים במאסר בבתי הכלא בישראל הודיעה כי מנהיגי תנועת האסירים ומאות אסירים פלסטינים נוספים החלו לשבות רעב - כך דווח היום (שני) בתקשורת הפלסטינית. עם זאת, חלק מהאסירים לא הצטרפו לשביתה, וקיבלו את ארוחת הערב שלהם. על פי הדיווח, הסיבה להחלטה נובעת מכך ששירות בתי הסוהר לא נענה לדרישות האסירים.

עוד דווח בלשכת ההסברה כי האסירים לבשו את בגדי שב"ס כצעד סמלי לקראת הצטרפות הקבוצה הראשונה של השובתים, וכי הנהגת תנועת האסירים העבירה להנהלת בתי הסוהר רשימות של המשתתפים בשביתה. כמו כן, לשכת ההסברה הטילה את האחריות על ממשלת ישראל ועל הנהלת בתי-הכלא, אשר לטענתה הביאו אותם לשבות רעב. לקראת השביתה, הועלתה רמת הכוננות בבתי הסוהר בהם מוחזקים האסירים הבטחוניים.

עוד בחדשות 13:

משרד האסירים הפלסטיני: לאור התקדמות במו"מ; דוחים את שביתת הרעב

כך תכננו אסירי חמאס פיגועים מתוך הכלא מתחת לאף של שב"ס

לקראת שביתת רעב: כמה אסירי חמאס החלו להחזיר ארוחות

ריבלין מבקר בבית הכלא עופר
ריבלין מבקר בבית הכלא עופר | צילום: דוברות שירות בתי הסוהר

מוקדם יותר נמסר כי ממשרד האסירים הפלסטינים כי "אנו אומרים לאחינו האסירים ולבני עמנו כי אנחנו קרובים להיכנס לשביתה, יותר מכל אפשרות אחרת. השעות הקרובות הן מכריעות מול עיקשותו של שירות בתי הסוהר".

כמו כן, נשיא המדינה רובי ריבלין סייר בבית הסוהר "עופר" ושוחח עם סגל הפיקוד הבכיר: "הגעתי לכאן כדי לחזק אתכם אנשי שירות בתי הסוהר, על העמידה המרשימה שלכם. אני מצדיע לכם. המונח 'סוהרים' עשוי להטעות. אתם לוחמים אמיצים המוצבים בקו החזית לצדם של אנשי כוחות הביטחון. אתם ולא חומות הכלא, מהווים את חומת המגן שלנו".

"המאבק בטרור אינו פוסק לרגע. מחבלי חמאס וארגוני הטרור האחרים מנסים לפגוע באנשינו גם מאחורי סורג ובריח. לתכנן פיגועים באמצעות פלאפונים סלולריים, ולנסות ולפגוע בסוהרי שירות בתי הסוהר. מולם ניצבים אתם אנשי ונשות שב"ס האמיצים. נלחמים במערכה שוחקת, הכרוכה בחיכוך יומיומי עם מחבלים, מרצחים ועוזריהם. זוהי משימה מורכבת, הדורשת שיקול דעת וגבורה. הטרור בבתי הסוהר מצטרף לניסיונות של ארגון חמאס לפגוע בישראל באמצעות ירי רקטות ועפיפוני תבערה. כתמיד, מדינת ישראל לא תיתן לטרור להכתיב את סדר יומה ותיאבק בו עד חורמה".

כזכור, בצל הכרזתם של אסירי חמאס בבתי הסוהר הישראלים על שביתת רעב, והחזרת הארוחות, הוקם אתמול בשירות בתי הסוהר צוות משא ומתן להפסקת המחאה. בלב הדיונים מול נציגי חמאס יעמדו הדרישות להסיר את מיסוך המכשירים הסלולריים והחזרת ביקורי המשפחות. הכלואים פנו למנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, והוא העביר לישראל מסר כי סוגיית האסירים הפלסטינים היא אחד התנאים להסדרה.