כחול לבן מנסה לקדם חוק שימנע ממועמד תחת אישום להרכיב ממשלה

במפלגתו של גנץ מקיימים מגעים לגיבוש רוב שיתמוך בהצעת החוק. בכיר הרשימה המשותפת אחמד טיבי: "מעריך שנתמוך בחוק". בנט: "מהלך אנטי דמוקרטי קיצוני שמהווה יריקה בפרצוף של חצי מדינה"

זמן צפייה: 00:55

הפלונטר הפוליטי: כחול לבן מקיימת מגעים לגיבוש רוב למען חוק שימנע מפוליטיקאי תחת כתב אישום להרכיב ממשלה. בכיר הרשימה המשותפת, אחמד טיבי, התייחס לנושא מקודם יותר הבוקר (רביעי). "אנחנו חושבים שראש ממשלה עם כתב אישום חמור של שוחד צריך להתפטר. זה שבנימין נתניהו ממשיך להיאחז בכיסא אחרי כתב אישום חמור זה דבר ביזארי. לכן, יכולים להיעזר בהצבעה בכנסת, זה חוק, זה לא ממשלה, לא קואליציה. אנחנו כשמצביעים על חוקים מצביעים כפי שמחליטה הרשימה המשותפת, אני מעריך שזה יהיה הכיוון שלנו", את הדברים אמר בריאיון לאילה חסון וגולן יוכפז ברדיו 103.

שר הביטחון נפתלי בנט תקף את הצהרת טיבי ואמר כי "היוזמה של אחמד טיבי ועפר שלח לחקיקת 'חוק פסילת נתניהו' היא מהלך אנטי דמוקרטי קיצוני שמהווה יריקה בפרצוף של חצי מדינה. לפני יומיים היו בחירות, וכבר מנסים לעקוף את רצון העם באמצעים פסולים. ימינה תתייצב באופן מוחלט נגד מהלך זה ותילחם בכך בכל כוחנו".

עוד בחדשות 13:

הצעת הליכוד לאורלי לוי: תיק הבריאות ותמיכה באביה לנשיאות

תוצאות הבחירות הרחיקו את חלום נתניהו לחוק צרפתי • פרשנות

99% מהקולות נספרו: גוש הימין יורד ל-58 מנדטים, כחול לבן – 33

פגישת גנץ ונתניהו
פגישת גנץ ונתניהו | צילום: אלעד מלכה

גם יור ש"ס, השר אריה דרעי, תקף את היוזמה ואמר "הרעיון להעביר לאחר הבחירות ואחרי שהציבור אמר את דברו, חוק אישי שימנע מבנימין נתניהו לכהן כראש הממשלה הוא חרפה ושבירה של כל כללי המשחק של המערכת הפוליטית". "כחול לבן מוכנים להקריב את טובת המדינה ואחדות העם על מזבח השנאה האישית לנתניהו שמאחדת בינם לבין ליברמן והרשימה המשותפת", הוסיף דרעי.

השרה רגב אמרה כי "מהלך החקיקה שמובילים טיבי את גנץ הוא לא פחות מאשר תחילתה של הפיכה שלטונית. לא ניתן לזה לקרות".

אתמול, פנו שורה של אנשי אקדמיה, יזמות והייטק ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה שייתן חוות דעת לפיה אין לאפשר לנתניהו להרכיב ממשלה.

Tibiww
אחמד טיבי

לאחר שלא הצליחו להגיע ל-61 מנדטים, מנסה גוש הימין למצוא דרכים לשכנע ח"כים מגוש השמאל-מרכז לערוק ולאפשר הרכבת קואליציה. אחת מחברות הכנסת שקיבלה אתמול פנייה מהליכוד היא אורלי לוי-אבקסיס, שלה הוצע את תיק הבריאות - וכן תמיכה באביה, חבר הכנסת לשעבר דוד לוי, לתפקיד נשיא המדינה. אדם נוסף שקיבל הצעה דומה הוא חברה למפלגה של לוי-אבקסיס, עמיר פרץ, שקיבל אף הוא הצעה לקידומו לנשיאות המדינה.

מוקדם יותר היום כינס ראש הממשלה נתניהו ישיבה עם ראשי גוש הימין, במטרה לדון במאמצים להקמת ממשלה. בסיום הישיבה נמסר מהליכוד כי "בפגישה סוכם שימשיכו לפעול יחד כגוש אחד בראשות ראש הממשלה נתניהו, במטרה להקים מהר ככל הניתן ממשלה לאומית חזקה למדינת ישראל. עוד סוכם כי לא פוסלים כניסה לממשלה של מפלגות המכירות במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. העם אמר את דברו - רוצים ממשלה לאומית בראשות נתניהו".

ליצמן מצביע בקלפי
ליצמן מצביע בקלפי | צילום: חדשות 13

לפני כניסתו לישיבה אמר שר הבריאות יעקב ליצמן כי זהו "הישג גדול לראש הממשלה. סך הכל במצב שנהיה זה גם הישג ליהדות התורה ולשר דרעי", ליצמן הוסיף: "בעזרת השם אנחנו נמשיך להיות בלוק נשתף פעולה ביחד, ונהיה עוד יותר חזק". לשאלה אם יישב בממשלה עם אביגדור ליברמן, ענה "מי זה ליברמן?" והצהיר: "לא נשב עם יאיר לפיד בממשלה".

שר הפנים אריה דרעי התייחס לסוגיית הרכבת הממשלה ואמר כי "זאת לא תהיה ממשלה צרה אלא ממשלת ימין רחבה", ובכך רמז לדיווחים על חברי גוש השמאל-מרכז שקיבלו פניות להצטרף לממשלה.