ביהמ"ש קבע: העבודה תחויב לקיים פריימריז בהשתתפות המתפקדים

ביהמ"ש המחוזי קיבל את עתירת חברת הכנסת מרב מיכאלי וביטל את הניסיון של יו"ר המפלגה עמיר פרץ לבטל את הפריימריז. לאחר ההחלטה מיכאלי הודיעה על התמודדותה לתפקיד היו"ר: "די לעסקנות"

עמיר פרץ
עמיר פרץ | צילום: ערוץ הכנסת

בית המשפט המחוזי קיבל היום (ראשון) את עתירתה של חברת הכנסת מרב מיכאלי, וקבע כי חרף אי-רצונו של עמיר פרץ - על מפלגת העבודה לקיים פריימריז בהשתתפות המתפקדים. "ניצחנו", כתבה מיכאלי מיד לאחר ההכרעה. "בית המשפט המחוזי קיבל את העתירה שלנו, ביטל את הניסיון של ראש המפלגה לבטל את הפריימריז - והגן על זכותם של חברי המפלגה לבחור מי ייצגו אותם".

מיכאלי תקפה את פרץ והשר איציק שמולי, שלטענתה "ניסו לבצע מחטף ולהפוך את מפלגת העבודה לדיקטטורה בלי פריימריז. הם נכשלו", ציינה, "הדמוקרטיה ניצחה, האמת ניצחה, הצדק ניצח, אנחנו ניצחנו. עכשיו חובה לקיים פריימריז למפלגה באופן מיידי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ארגוני המסחר באולטימטום לממשלה: סגר מלא ממחר – או שנפתח הכול

המתחסן המיליון מגיב לטענות: "לא רצחתי, שוחררתי לפני 30 שנה"

3,977 נדבקים חדשים אתמול – 5.3% מהבדיקות חיוביות

"זה לא היה קרב פשוט", הוסיפה חברת הכנסת. "מול מנגנון משומן, עתיר כח אדם ושליטה מוחלטת במשאבי מפלגת העבודה, השגנו את הצדק שכל כך היה מתבקש להשיג. המאבק הזה הוא מאבק של חברות וחברי מפלגת העבודה, ובעצם של כל מי שאכפת לו שמדינת ישראל תמשיך להיות דמוקרטיה ושהפוליטיקה שלנו תהיה נקייה ואמינה".

שעה קלה לאחר החלטת בית המשפט, הודיעה מיכאלי בחשבון הטוויטר שלה כי בכוונתה להתמודד על תפקיד יו"ר המפלגה. "לא למחטף, לא לעסקנות. כן לדמוקרטיה, כן לפריימריז בקרב המתפקדות והמתפקדים. אני מודיעה על התמודדותי על תפקיד יו"ר מפלגת העבודה".

ח''כ מירב מיכאלי
ח''כ מרב מיכאלי | צילום: חדשות 13

בינתיים, ועל פי הסקרים האחרונים - מפלגת העבודה כלל לא עוברת את אחוז החסימה. מסקר שנערך ביום רביעי בחדשות 13, עלה כי מפלגתו של עמיר פרץ - כמו גם גשר, הבית היהודי והמפלגה בראשותו של עפר שלח - לא עוברות את אחוז החסימה, אותו מגרדת מלמטה מפלגת כחול לבן, עם חמישה מנדטים בלבד.