ביידן בירך את לפיד: "מצפה לראותך ביולי הקרוב"

נשיא ארצות הברית התקשר לברך את ראש הממשלה הנכנס, והודה בחשבון הטוויטר שלו לרה"מ היוצא בנט "על החברות בשנה החולפת". גם ראש ממשלת הודו מודי בירך את לפיד: "אני מצפה להמשיך ולקדם את השותפות האסטרטגית שלנו"

זמן צפייה: 02:20

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן בירך הלילה (שישי) בחצות את ראש הממשלה, יאיר לפיד, לרגל כניסתו לתפקיד. הנשיא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ברכות ליאר לפיד, ראש הממשלה החדש של ישראל, ותודה לראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, על החברות בשנה החולפת. מצפה לראות את שניכם ביולי כדי לחגוג את השותפות של ארה"ב וישראל - הבלתי ניתנת לשבירה". בנוסף, הנשיא ביידן התקשר במהלך הלילה לברך את לפיד.

גם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, בירך את לפיד בחשבון הטוויטר שלו והודה לראש הממשלה היוצא נפתלי בנט. בלינקן כתב: "הקשר בין ארה"ב וישראל מעולם לא היה חזק יותר, ואני מצפה לעבודה יחד למען מטרות בילטרליות ואזוריות משותפות".

גם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי בירך את לפיד וכתב בעברית בחשבון הטוויטר שלו: "ברכות חמות ואיחולים לבביים לכבוד יאיר לפיד על כניסתו לתפקיד ראש הממשלה. אני מצפה להמשיך ולקדם את השותפות האסטרטגית שלנו בזמן שאנו חוגגים 30 שנה של יחסים דיפלומטיים מלאים".

בימיו הראשונים כראש הממשלה, יאיר לפיד צפוי לקבל שיחות ממנהיגי העולם, ביניהם גם נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שיברכו אותו לרגל כניסתו לתפקיד. הבוקר, הוא צפוי לקיים סדרת פגישות ביטחוניות ומדיניות בבסיס הקרייה שבתל אביב. בהמשך, הוא צפוי לקיים פגישות אישיות עם כל שרי הממשלה, כשבשבוע הבא, ייכנס למעון בבלפור, ויחלק את זמנו דרך קבע בין המעון לביתו בתל אביב. כמו כן, נקבע לו מפגש בעניין הקורונה, בעקבות העלייה בתחלואה. גם הקבינט המדיני ביטוחני צפוי להתכנס בקרוב.

בתוך כך, בשב"כ הסבירו שבסוף השבוע המעון הירושלים יעבור מיפוי וסריקה, והאבטחה בו תוגבר מאוד. בשבוע הבא, מתוכנן ללפיד כבר ביקור מדיני ראשון כראש ממשלה, כאשר הוא יטוס לצרפת, שם הוא צפוי להפגש עם נשיא המדינה עמנואל מקרון. בשיאו של מסע הבחירות, לפיד ינסה להשיג עוד ועוד תמונות ורגעים שיסייעו לו להמשיך ולשבת על כס ראש הממשלה, לא רק במשך ארבעת חודשי ממשלת המעבר. בנוסף, הוא יהיה זה שיקבל את פניו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שיגיע לישראל ב-13 ביולי.

ראשי הממשלה לפיד ובנט לצד נשותיהם
ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט ורעייתו גילת בטקס החילופים עם ראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד ורעייתו ליהיא | צילום: חיים צח / לע''מ

לקראת כניסתו הרשמית לתפקיד ראש הממשלה ה-14 של מדינת ישראל, הגיע אמש יאיר לפיד ליד ושם מיד לאחר פיזור הכנסת ובתום טקס חילופים קצר עם ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט בלשכת ראש הממשלה, כדי "להבטיח לאבא שישראל תדע להגן על עצמה ולהבטיח את שלום ילדיה". משם הוא נסע עם רעייתו ליהיא לבית הנשיא - שם נפגשו עם בני הזוג יצחק ומיכל הרצוג.

נשיא המדינה נועד עם ראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד בבית הנשיא
נשיא המדינה נועד עם ראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד בבית הנשיא | צילום: אבי קנר

הצוות המיועד של לפיד כולל את ראש הסגל דני וסלי, ראשת המטה גילי האושנר, מנכ"לית משרד רה"מ נעמה שולץ, מנכ"לית מפלגת "יש עתיד" אטל הובן, ראשת מערך התקשורת יעל בר, דובר רה"מ רועי קונקול, היועץ המדיני יאיר זיוון, היועצת הבכירה תמיד נשיא, מנהלת קשרי כנסת ממשלה דנה פיטליס כדורי, ראשת מערך הדיגיטל נוי אלראי שניצר ומנהלת הלשכה חלי סיני. מזכיר הממשלה שלום שלמה, המזכיר הצבאי אבי גיל וראש המל"ל איל חולתא - יישארו בתפקידם.