פומפאו יבקר בישראל ביום שני - ולאחר מכן ימריא לאמירויות

ברויטרס דווח כי שר החוץ האמריקני יגיע לישראל כדי לדון בהסכם הנורמליזציה, כמו גם באיראן ובסין. ביום שלישי ימריא לביקור באיחוד האמירויות

זמן צפייה: 04:42

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו יגיע לביקור בישראל ביום שני - כך מסר הערב (שבת) לרויטרס גורם המעודכן בלוח הזמנים של השר. פומפאו צפוי לדון עם עמיתיו על הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות - אליה הוא צפוי להמריא ביום שלישי, אחרי ביקורו בישראל. פומפאו צפוי לעסוק בביקורו גם באתגרי הביטחון שמציבות איראן וסין במזרח התיכון, כך לפי הגורם.

ביום חמישי, ברקע הסערה סביב האפשרות של עסקת מכירת מטוסי F-35 מארה"ב לאיחוד האמירויות, שר המשרד החוץ של המדינה המוסלמית, אנואר גרגאש, ציין כי הבקשות לרכישה הגיעו לפני העסקה עם ישראל. גרגאש הוא אחד מאנשי המפתח בהקשר ההסכם עם ישראל.

מייק פומפאו
מייק פומפאו | צילום: רויטרס

לכתבות נוספות בנושא >> 

טראמפ: בוחנים מכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות

מכירת המטוסים לאמירויות: השיחה החשאית מלשכת רה"מ למפקד חי"א

רה"מ מבהיר: "אין כל הסכם למכירת נשק לאמירויות – גם לא סמוי"

לטענתו, יש למדינה בקשות לגיטימות שהוגשו במשך שנים לרכוש את המטוסים, וציין כי העסקה עם ישראל צריכה "להסיר כל מכשול" בדרך לעסקה שכזו. כמו כן, הוא הבהיר כי השגרירות האמירטית תהיה בתל אביב, ולא בירושלים: "זה אמור להיות ברור".

אנואר גרגאש, שר במשרד החוץ של איחוד המאירויות
אנואר גרגאש, שר במשרד החוץ של איחוד המאירויות | צילום: רויטרס

כזכור, נתניהו הכחיש ביום רביעי כי ההבטחה של ממשל טראמפ להסיר את האמברגו על נשק מתקדם היא ששכנעה את שליט הנסיכויות לתת את הסכמתו לנרמול היחסים בין האיחוד לבין ישראל, אולם אמש נודע כי כבר בתחילת חודש יוני, היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת התייעץ עם מפקד חיל האוויר עמיקם נורקין באשר למכירת ציוד מתקדם במזרח התיכון - באופן כללי.

אנואר גרגאש, שר במשרד החוץ של איחוד המאירויות
אנואר גרגאש, שר במשרד החוץ של איחוד המאירויות | צילום: רויטרס

בן שבת, כך מתברר, לא פנה כמקובל ללשכת שר הביטחון - שם אמורים לאשר שיחה כזו בין הצדדים. היועץ לביטחון לאומי הציג לנורקין את השאלה הכללית "האם ישראל מתנגדת למכירות של מטוסי F-35 במזרח התיכון?". מפקד חיל האוויר השיב לו כי ישראל מתנגדת באופן מסורתי למכירה כזו.