ארה"ב נגד "הרשימה השחורה" של האו"ם: שערורייה, לא נשתף פעולה

שר החוץ מייק פומפאו התייחס להכרזת הנציבות זכויות האדם, שסימנה חברות ישראליות ובינ"ל הפועלות בהתנחלויות, ואמר: "אנו קוראים לכל המדינות החברות בארגון לדחות את הרשימה שמסייעת ל-BDS"

The United States Secretary Of State Mike Pompeo Meets Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu In Lisbon
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ האמריקני מייק פומפאו | צילום: רויטרס

שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, גינה היום (חמישי) את "הרשימה השחורה" שפורסמה אתמול על ידי נציבות זכויות האדם של האו"ם, הכוללת 112 חברות ישראליות ובין-לאומיות, חלקן אמריקניות, אשר פועלות בהתנחלויות.

"זאת שערורייה שנציבות זכויות האדם פרסמה רשימה של חברות העובדות בשטחים תחת שלטונה של ישראל", כתב פומפאו בטוויטר. "ארצות הברית לא סיפקה ולא תספק לאו"ם כל מידע שיסייע לגיבוש העמדה הזאת. אנו קוראים לכל המדינות החברות בארגון להצטרף לארה"ב ולדחות את הרשימה. הניסיון לבודד את ישראל פוגעת במומנטום המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

סקר בגדה המערבית: רק 4% מהפלסטינים תומכים בתוכנית טראמפ

אבו מאזן לאולמרט: "מוכן לחדש את המו"מ מהנקודה שהופסקה איתך"

גרינבלט לחדשות 13: "כפי שישראל שגשגה – גם הפלסטינים יכולים"

The United States Secretary Of State Mike Pompeo Meets Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu In Lisbon
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ האמריקני מייק פומפאו | צילום: רויטרס

כזכור, אתמול פרסמה מועצת זכויות האדם "רשימה שחורה" הכוללת 112 עסקים - 94 מתוכם פועלים בהתנחלויות ו-18 נוספים בשש מדינות אחרות, בשיתוף פעולה עם עסקים בשטחים. בין העסקים המופיעים ברשימה, נמצאים כל חברות הבנקים - הפועלים, לאומי, דיסקונט, ירושלים ועוד, חברות הפלאפון - סלקום, פלאפון, רמי לוי ועוד, אגד, קוקה קולה, אפריקה ישראל, אלביט מערכות, אמישראגז, קפה קפה, אלקטרה, התעשייה האווירית, קבוצת הבנייה "אשטרום", בזק, דלתא, מטריקס מערכות ועוד. כמו כן, חברת "בוקינג קום" היושבת בהולנד, "טריפ אדווייזר" ו-"אייר בי אנד בי" היושבות בארצות הברית ועוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה בחריפות את ההחלטה: "מי שיחרים אותנו - יוחרם בעצמו. מועצת זכויות האדם של האו"ם הוא גוף מוטה וחסר השפעה. לא בכדי כבר הוריתי לנתק כל קשר עם הגוף הזה, ולא בכדי הממשל האמריקני עשה צעד זה יחד איתנו. בשנים האחרונות קידמנו חוקים ברוב המדינות בארה"ב, הקובעים שיש לפעול בתקיפות נגד מי שינסה להחרים את ישראל. לכן, הגוף הזה חסר חשיבות. במקום שהארגון יטפל בזכויות אדם הוא רק מנסה להכפיש את ישראל. אנו דוחים ניסיון זה בכל תוקף ובשאט נפש".

יין מההתנחלות שילה, שיסומן באירופה כ''מוצר מההתנחלויות''
יין מההתנחלות שילה, שיסומן באירופה כ''מוצר מההתנחלויות'' | צילום: רויטרס

שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, בירך על ההחלטה והפציר בקהילה הבין-לאומית להמשיך ללחוץ על עסקים להפסיק את הקשרים שלהן עם עסקים הפועלים בהתחלויות. "פרסום 'הרשימה השחורה' הוא ניצחון לחוק הבין-לאומי", נכתב בהודעה שפורסמה ע"י לשכתו של אל-מאלכי.

ראש מועצת בית אל, שי אלון, מסר בתגובה: "האו"ם פרסם היום את הסלקציה היהודית שלו, בדיוק כמו במלחמת העולם השנייה. זו בושה וחרפה, אות קלון לארגון שכל כולו פרו פלסטיני שמצד אחד עוצם עין ולא נוקף אצבע בכל הנוגע לרצח העם בסוריה ולרצח נשים בסעודיה ומצד שני, פוגע במרקם החיים העדין כאן בישראל. הראשונים להיפגע מהסלקציה הזו הם הפלסטינים המתפרנסים מעסקים יהודיים כאן ביהודה ושומרון, אם הכלכלה ביו"ש תיפול, מאות אלפי פלסטינים יחזרו הבייתה ללא פרנסה".