סקר חדשות 13: 55% מהציבור נגד המהפכה המשפטית

בסקר שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס נמצא כי יש רוב בציבור בעד הפסקת החקיקה. בקרב מצביעי הליכוד התוצאה הפוכה - 52% נגד הפסקת החקיקה, מול 31% שבעד הפסקה של החקיקה לטובת הידברות. 43% מהציבור חוששים למצבם הכלכלי בעקבות המהפכה המשפטית

זמן צפייה: 08:21

סקר חדשות 13 ופרופ' קמיל פוקס שפורסם הערב (שני) מגלה כי 55% מהמשיבים בעד הפסקת חקיקת המהפכה המשפטית בשביל משא ומתן, 31% בלבד תומכים בהמשך החקיקה. בקרב מצביעי הליכוד התוצאות נראות שונה - 52% בעד המשך החקיקה מול 32% שחושבים שיש לעצור אותה לטובת הידברות.

בנוסף, המשיבים נשאלו, "אם הקואליציה תסכים להקפיא את החקיקה בשביל משא ומתן - האם בזמן הזה צריך לעצור את המחאה?". לשאלה זו 53% השיבו שיש לעצור את המחאה, 33% השיבו כי הם חושבים שהמחאה צריכה להימשך גם אם החקיקה בכנסת תיעצר.

Whatsapp Image 2023 02 20 At 1
המחאה נגד המהפכה המשפטית בירושלים | צילום: רויטרס

בקרב מצביעי יש עתיד, המפלגה הגדולה באופוזיציה, 53% חושבים שהמחאה צריכה להימשך, 39% השיבו שיש לעצור את המחאה בזמן המשא ומתן. בשאלה הכלכלית, שיוויון - 43 אחוזים חוששים למצבם הכלכלי בעקבות החקיקה ואותו שיעור של משיבים ענו שהם אינם חוששים למצבם הכלכלי.

בקרב מצביעי הליכוד התמונה שונה מעט, 62 אחוזים אינם דואגים, בעוד 26 אחוזים ממצביעי הליכוד דווקא חוששים מפגיעה במצב הכלכלי שלהם. על השאלה האם המשיבים שקלו להוציא את כספיהם מהארץ בעקבות המהפכה, ענו הרוב הגדול של המשיבים, 73%, כי הם לא שקלו זאת, מול 17% שכן שקלו זאת. 10% ענו "לא יודע".

Whatsapp Image 2023 02 20 At 1
ישיבת סיעת הליכוד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שאלה מעניינת נוספת שנשאלו העונים לסקר, היא על דעתם על החוק לאיסור הכנסת חמץ לבתי חולים שעבר אתמול בקריאה ראשונה בכנסת. 57% מהנשאלים ענו כי הם מתנגדים לחוק, מול 32% שתומכים בחוק ו-11% שענו "לא יודע".

כמו כן, נערך סקר מנדטים גם ולפיו, אם הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד נותרת המפלגה הגדולה ביותר, עם 27 מנדטים, יש עתיד מתחזקת ועומדת על 26 מנדטים לעומת 24 מנדטים שקילבה בבחירות האחרונות. המחנה הממלכתי מקבל 14 מנדטים, רשימת הציונות הדתית ועוצמה יהודית זוכה ל-12 מנדטים, ש"ס נחלשת מעט ומקבלת 10 מנדטים ויהדות התורה נותרת על 7 מנדטים.

חברי הכנסת שמחה רוטמן וטלי גוטליב
חברי הכנסת שמחה רוטמן וטלי גוטליב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד לפי הסקר, מפלגת העבודה הייתה מקבלת 4 מנדטים אם הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת ישראל ביתנו 5 מנדטים, כמו גם מפלגת חד"ש-תע"ל. מפלגת רע"ם של מנסור עבאס עולה ל-6 מנדטים, בל"ד תקבל 4 מנדטים ואילו מרצ לא עוברת את אחוז החסימה לפי תוצאות הסקר.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 902 נשאלים, מהם 801 מהאוכלוסייה היהודית ו-101 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.2%.