בגוש השינוי סבורים: האיתות מימינה - ניסיון לשפר עמדות במו"מ

על אף שבנט הודיע בעיצומו של המבצע כי ממשלת השינוי ירדה מהפרק, גורמים במפלגתו מודיעים כי היא עוד קיימת, וראשי הגוש להחלפת נתניהו מתכוונים לבחון את כוונותיו האמיתיות של יו"ר המפלגה

זמן צפייה: 01:59

המגעים להקמת הממשלה: בגוש להחלפת נתניהו לא בהכרח מתלהבים מהאיתות מצד גורמים במפלגת ימינה כי "ממשלת השינוי" לא בהכרח ירדה מהפרק. זאת, משום שיש גורמים בגוש הסבורים כי מדובר בניסיון של נפתלי בנט להעלות את דרישותיו במשא ומתן.

בנט, כך נראה, יצא קירח מכאן ומכאן. ההצעות של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשריונים ברשימת הליכוד ובכורה ברוטציה ירדו מהפרק, וגם ההצעות שקיבל בנט מגוש השינוי מוטלות בספק.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"שיקום הרצועה – תמורת השבת הבנים": גנץ מסכם את הלחימה בעזה

בצה"ל מודים: קושי מודיעיני מנע את חשיפת מערך הרקטות של חמאס

גורמים בימינה: בלי ממשלת ימין – ממשלת שינוי עשויה לקום בקרוב

ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו''ר ימינה נפתלי בנט, יו''ר יש עתיד יאיר לפיד
ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו''ר ימינה נפתלי בנט, יו''ר יש עתיד יאיר לפיד

על אף הרצון הגדול ב"גוש השינוי" להקים ממשלה, ישנה ההבנה כי מפלגתו של בנט כבר לא שווה שבעה מנדטים, כיוון שחבר הכנסת עמיחי שיקלי הודיע כי אינו תומך בהקמת ממשלה שכזו, ובנוסף אליו, לא ברור מה עמדתה של מספר שתיים ברשימתו של בנט, איילת שקד, בכל הנוגע להקמת ממשלה שלא עם גוש הימין.

לכן, בגוש השינוי ינסו בימים הקרובים להבין אם בנט עדיין מעוניין בהקמת ממשלת שינוי. במקביל, בכוונת יש עתיד לקדם חקיקה נגד נתניהו, כגון הגבלת כהונת ראש הממשלה וחוק שלא מאפשר לכהן בתפקיד תחת כתב אישום.