לאחר התערבות בג"ץ: הממשלה אישרה את מינוי השרים החסרים

בתום העימות הפוליטי בין כחול לבן לליכוד אושר מינוי ח"כ גינזבורג לשר התקשורת, השר שטייניץ ימונה בנוסף לתפקידו לשר משאבי המים, ח"כ טרופר לשר המדע וגלנט לשר להשכלה גבוהה

זמן צפייה: 00:28

בתום העימות הפוליטי בין מפלגות הליכוד וכחול לבן ולאחר התערבות בג"ץ, הממשלה אישרה היום (שני) את מינוי השרים החסרים: השר יואב גלנט כשר ההשכלה הגבוהה והמשלימה, בנוסף על תפקידו כשר החינוך, השר יובל שטייניץ כשר משאבי המים בנוסף על תפקידו כשר האנרגיה, השר מיכאל ביטון כשר לשוויון חברתי, השר חילי טרופר כשר המדע והטכנולוגיה בנוסף על תפקידו כשר התרבות והספורט, וחבר הכנסת איתן גינזבורג כשר התקשורת.

כזכור, בשבוע שעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי יאפשר למנות את יו"ר כחול בני גנץ לשר המשפטים בממשלת המעבר. זאת, לאחר הסערה שהתעוררה כאשר נתניהו העלה להצבעה את מינוי אופיר אקוניס לתפקיד, בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הציונות הדתית מבהירה: לא נישען על תומכי מחבלים להרכבת הממשלה

בעקבות הפיגועים: בצה"ל החליטו לתגבר את הכוחות ביו"ש

פרסום ראשון: נתניהו ובנט ערכו פגישה חשאית בשבוע שעבר

בני גנץ, אביחי מנדלבליט, בנימין נתניהו
בני גנץ, אביחי מנדלבליט, בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

נתניהו הודיע על המהלך זמן קצר לאחר שהגיש את תגובתו לבג"ץ, ואמר כי הוא עושה זאת במטרה לצאת מהמבוי הסתום ולאפשר את פעילות משרד המשפטים. בשל כך, הוא והפרקליטות ביקשו מבג"ץ לבטל את הדיון שנקבע  בנושא - ואכן הדיון בוטל.

בתגובתו לבג"ץ, כתב נתניהו כי "ביטול שיפוטי של החלטה בדיעבד רק משום שלא נשמעה דעתו של היועץ המשפטי בנחת הרוח הראויה, הוא סעד מרחיק לכת שאין לו יסוד בדין". עוד נכתב בתגובה: "בתום ההצבעה על ההצעה למנות את ח"כ אקוניס, חזר היועץ המשפטי לממשלה והציג שוב את עמדתו, בלא לחדש בהן דבר שלא היה מוכר היטב לשרים".