הקרע מחריף: בנט מונע מגנץ להשתתף בפסגה המדינית ברמאללה

הגעתו של שר הביטחון לוועידה, שעתידה להתקיים בהמשך השבוע ונועדה למנוע הסלמה ביטחונית בתקופת הרמדאן, נמנעה על ידי ראש הממשלה, מחשש להסטת הפוקוס מפסגת שרי החוץ בנגב. השניים צפויים לקיים פגישת עבודה בנושא, על מנת להסדיר ביניהם את הסוגייה

זמן צפייה: 01:51

פרסום ראשון: משבר פוליטי חריף נוסף התגבש בין שר הביטחון בני גנץ לבין ראש הממשלה נפתלי בנט, כך פורסם הערב (שבת) ב"מהדורת השבת". המחלוקת נסובה סביב סוגיית השתתפותו של גנץ בוועידת הפסגה ברמאללה, בהשתתפות יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן ומלך ירדן עבדאללה, שתתקיים במטרה למנוע הסמלה ביטחונית בתקופת הרמדאן.

גנץ אמור היה להשתתף בהמשך השבוע בוועידה, אך ראש הממשלה מצידו הטיל וטו על יציאת שר הביטחון למפגש האמור, משום שלדעתו מדובר בהסטת הפוקוס מהסוגיה של הנגב. מחר צפויה להתקיים פגישת עבודה בין השניים, שבה ככל הנראה ידונו בדברים.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-2603222029' autoplay='0' credit='' desc='השר טרופר: "מקווה שזה ייפתר בימים הקרובים"' poster='' kid='1_6kv2zqoo' duration='397']

בתוך כך, שר התרבות והספורט חילי טרופר התראיין הערב למהדורת השבת, ואמר כי הוא מעדיף שלא להתייחס למשבר המתוקשר בין השניים. לדבריו, "הדברים ייסגרו בין ראש הממשלה לבין שר הביטחון, ולא תוכנן שם אירוע מדיני בוועידה, אלא בטחוני. שר הביטחון מחוייב לביטחון ישראל כדי למנוע הסלמה, ועדיין הנושא דרוש לאישור של ראש הממשלה. אני מקווה שזה ייפתר בימים הקרובים, ראש הממשלה ושר הביטחון ביחסים טובים".

בנוגע לנסיעה להודו, טרופר חזר ואמר כי לא קיים קצר בין שני המנהיגים, אלא שניהם מחויבים לביטחון ישראל ועובדים טוב יחדיו, לדבריו. "אני לא רואה כרגע סכנה לקואליציה, כולנו מחויבים אליה. שר הביטחון וראש הממשלה מובילים קו עקבי וממלכתי של מרכז ישראלי שמחויב לביטחון המדינה. יש חיכוך, אני מכיר את המתח הזה, אבל אני מקווה שזה ייפתר בימים הקרובים".

כזכור, שר הביטחון בני גנץ קבע במקביל ביקור בהודו ליום שלישי הקרוב, ה-29 במרץ, אלא שהביקור הוקדם - מסיבה פוליטית בלבד. תחילה, ביקורו של שר הביטחון, שלטענתו נסגר לפני כחודשיים, היה מתוכנן ל-5 באפריל - אלא שראש הממשלה נפתלי בנט הודיע גם הוא שיבקר בהודו - וקבע את ביקורו מוקדם יותר.

ראש הממשלה קבע את ביקורו לסוף שבוע הבא, ב-2 באפריל - שלושה ימים לפני ביקורו של גנץ. בתגובה, בלשכת שר הביטחון מיהרו לקבוע תאריך חדש - יום שלישי הקרוב, שלושה ימים לפני ביקור ראש הממשלה.