מפכ"ל תמורת פרקליט המדינה? מחלוקת בין ניסנקורן לגנץ

שר המשפטים ביקש מיו"ר מפלגתו לדרוש כי מינוי המפכ"ל יאושר בממשלה במקביל למינוי פרקליט המדינה. גנץ מתנגד, בטענה כי יש למנות מפקד למשטרה בהקדם, וכי אייסמן ימונה בכל מקרה באמצעות בג"ץ

זמן צפייה: 00:57

שר המשפטים אבי ניסנקורן ביקש מיו"ר מפלגתו, שר הביטחון בני גנץ, להתנות את מינוי מפכ"ל המשטרה במינוי של פרקליט המדינה - כך פורסם הערב (רביעי) לראשונה בחדשות 13.

כחול לבן יכולה הייתה להטיל וטו על המינוי, ולדרוש שמינוי של קובי שבתאי שנבחר על ידי השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, יותנה בכך שבאותה ישיבת ממשלה יועלה מינויו של עמית אייסמן לתפקיד פרקליט המדינה.

אבי ניסנקורן
אבי ניסנקורן | צילום: צילום הסתדרות העובדים הכללית

עוד כתבות בנושא >>

פרקליט המדינה הבא: עו״ד עמית אייסמן, פרקליט מחוז חיפה

השר אוחנה הכריע: מפקד מג"ב ניצב קובי שבתאי ימונה למפכ"ל הבא

ניסנקורן לאיסמן: תוכל לכהן כפרקליט המדינה למרות אמירותיך

עם זאת, גנץ מתנגד, בשל המשבר הקשה שבו מצויה המשטרה, וכן דרישת בג"ץ למנות מפכ"ל בהקדם האפשרי. ראש הממשלה החליפי סבור שהציבור לא יסלח למפגלתו אם תעכב את המינוי, וטוען שאייסמן ימונה אחרי שבג"ץ יכפה על הממשלה למנותו.

מוקדם יותר היום הבהיר גנץ כי אין בכוונתו להזיז את ניסנקורן מתפקיד שר המשפטים - חרף דרישתם של גורמים בליכוד. "הוא עושה עבודה טובה מאוד", הצהיר גנץ בכנס המכון הישראלי לדמוקרטיה. אנו מחויבים לשמירה על הדמוקרטיה ומוסדות המשפט, ולכן התשובה מאוד ברורה".

בני גנץ | צילום: חדשות 13

כידוע, אתמול הכריז אוחנה כי מפקד מג"ב, ניצב קובי שבתאי, ימונה למפכ"ל הבא של המשטרה, אחרי שנתיים ללא מפקד קבוע. השר ימליץ בפני ועדת גולדברג על מינויו לצד מינוי גונדר קטי פרי תמונה לנציבת שב"ס.

"הרעיון שעמד בבסיס החלטתי לגבי העומדים בראשות שני הארגונים הוא שמחד, אני סבור שלעומד בראש יש צורך בהיכרות מעמיקה עם הארגון וניסיון בתפקידים שונים, ומאידך – אני מאמין ששני הארגונים זקוקים לריענון ולשינוי. לכן, עשיתי כמיטב יכולתי לבחור מועמדים שיעמדו בשני התבחינים", הסביר אוחנה.

ניצב יעקב שבתאי, מפקד משמר הגבול
ניצב קובי שבתאי, מפקד משמר הגבול | צילום: דוברות מג''ב

"שבתאי הוא קצין ערכי, יוזם, בעל נסיון עשיר ועטור צל"שים. הוא הוביל את החיל בתקופה הקשה והמאתגרת של אינתיפאדת הסכינים, במהלכה לוחמי ולוחמות משמר הגבול ניצבו בחזית לשמירה על שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל. משמר הגבול הפך תחת פיקודו לחיל המבוקש ביותר לשירות בקרב צעירות וצעירים בישראל".

כזכור, לפני כשבועיים הודיעה ועדת האיתור למשרת פרקליט המדינה ה-12 כי החליטה פה אחד להמליץ על מינויו של פרקליט מחוז חיפה, עורך הדין עמית אייסמן. ניסנקורן בירך אחרי ההודעה: "‏עו"ד עמית אייסמן יהיה פרקליט מדינה מצויין. מכל עבר מעידים על אייסמן שהוא משפטן מבריק, מקצועי וישר דרך. לא בכדי הוא נבחר פה אחד על ידי ועדת האיתור, למרות שהתמודד מול מועמדים מעולים. אני מברך על בחירתו ובטוח שיפעל בעצמאות וללא משוא פנים לחיזוק שלטון החוק".

עו''ד עמית איסמן | צילום: חדשות 13