תמנו-שטה בישיבת הממשלה: "החרגנו באפריקה רק מדינות לבנות"

שרת העלייה והקליטה מתחה ביקורת על רשימת המדינות האדומות, וטענה כי "לא היה תקדים שסוגרים יבשת שלמה". רה"מ השיב לה: "מנסים לחדד משתנים - היו שם לפני שבועיים מאות נדבקים ועכשיו יש אלפים"

זמן צפייה: 05:48

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה מתחה היום (ראשון) ביקורת בישיבת הממשלה על ההחלטה להכניס את מדינות אפריקה לרשימה האדומה. "החרגנו רק מדינות לבנות באפריקה", אמרה השרה. "לא היה תקדים שסוגרים יבשת שלמה".

ראש הממשלה נפתלי בנט השיב לה כי "המציאות היא שבאפריקה לפני שבועיים היו מאות נדבקים ועכשיו יש אלפים. יש עלייה בתחלואה וגם באשפוזי ילדים, אנחנו מנסים לחדד משתנים. אולי יש מאפיינים ייחודיים לאפריקה שפה אין, אבל אנחנו לא יודעים".

בסוף השבוע עדכן משרד הבריאות כי מספר המאומתים בישראל לזן האומיקרון החדש עלה לשבעה בני אדם, וכי קיים חשד גבוה לעוד 27 מקרים של חשיפה לווריאנט החדש שעדיין לא התקבלו עבורם תוצאות הריצוף. מבין המאומתים ישנה אישה ששבה ממלאווי וחוסנה בחיסון אסטרהזניקה, מאומתת נוספת מחוסנת בחיסון פייזר ששבה מדרום אפריקה ורופא מחוסן בבוסטר של פייזר ששב מאנגליה. ארבעת המאומתים החדשים שנתגלו ביממה האחרונה הם לא מחוסנים ששבו מדרום אפריקה.

כמו כן, 22 מתוך ה-27 החשודים כי נחשפו לזן האומיקרון אינם מוגנים (כלומר א מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, ומחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון) והיתר מוגנים. בנוסף, שמונה מתוך ה-27 החשודים חזרו מחו"ל ו-19 לא שהו בחו"ל בתקופה האחרונה.