תמנו שטה ערקה מיש עתיד: "האינטרס הציבורי - ממשלת אחדות"

הח"כית שהייתה עד כה חלק ממפלגתו של יאיר לפיד, הודיעה על הצטרפות לקואליציה וחבירה למפלגת חוסן ישראל של גנץ: "החלטתי לתת גיבוי מלא לראש המפלגה"

זמן צפייה: 01:33

בחירות 2020: חברת הכנסת פנינה תמנו שטה מיש עתיד הודיעה היום (ראשון) כי היא עורקת ממפלגתה, ומצטרפת לחוסן לישראל של גנץ ולקואליציה בראשות נתניהו. זאת, ברקע המגעים המתקדמים בין יו"ר חוסן לישראל בני גנץ לראש הממשלה בנימין נתניהו על הקמת ממשלת אחדות.

"החלטתי להישאר בכחול לבן במסגרת חוסן לישראל ולתת גיבוי מלא לראש המפלגה, ח"כ בני גנץ, בממשלת האחדות שתוקם בקרוב", כתבה. "גנץ הוא מנהיג ששם את ישראל לפני הכל וזו לא סיסמא אלא עובדה. אני מאמינה שבעת המורכבת הזו הן בשל משבר הקורונה, הפלונטר הפוליטי והשסעים החברתיים, האינטרס הציבורי הוא ממשלת אחדות שתתפקד בצורה מיטבית מול האתגרים העומדים לפנינו למען ישראל. חונכתי על ערבות הדדית ואחדות העם ואני בוחרת בדרך הזו מתוך הבנה שאנחנו חייבים ללכד ולאחד את החברה הישראלית בעת הקשה הזו".

ח''כ פנינה תמנו-שטה
ח''כ פנינה תמנו-שטה | צילום: עמוד הפייסבוק של פנינה תמנו שטה

לכתבות נוספות בנושא >> 

נתניהו וגנץ נפגשו: "הושגו הבנות והתקדמויות משמעותיות"

גנץ תוקף: "חלק מחבריי סברו שעדיפות בחירות על פשרות"

לפיד אחרי הפיצול: "גנץ נכנע ללא קרב וזחל לממשלת נתניהו"
"בהזדמנות זו אני רוצה להודות לח"כ יאיר לפיד מעומק הלב על שנים של חברות ועשייה משותפת ולכל חברי הכנסת של יש עתיד, לפעילי המפלגה ולכל האנשים המדהימים שפגשתי לאורך השנים", הוסיפה שטה. "לא אסתיר, לא קל להיפרד מהמסגרת הפוליטית הראשונה שלי, שהיתה לי בית פוליטי אך בניגוד להחלטה שנלקחה ביש עתיד שלא להיכנס לממשלת אחדות כעת, אני סברתי אחרת ועל כן בשעת מבחן זו אני בוחרת לתת אמון וחיזוק למהלך זה".

"אני סומכת על הרמטכ"ל וח"כ בני גנץ שבאמת עבורו ישראל לפני הכל, ואהיה לו לעזר כשליחה ונבחרת ציבור, סיכמה הח"כית. אני תקווה שעוד היום נצא לתקופה פוליטית חדשה, תקופה של אחדות, שבה נתמודד יחד עם האתגרים שלפנינו. כולי תפילה שב"ה נצליח יחד להתגבר במהירות על משבר הקורונה והשלכותיו ונדע בשורות טובות בכל התחומים".

המהלך הזה מגיע יומיים בלבד לאחר שחברת הכנסת ע'דיר כמאל מריח מחוסן לישראל הודיעה שלא תצטרף עם מפלגתה לממשלה בראשות בנימין נתניהו. כזכור, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד העביר ביקורת חריפה על בחירתו של יו"ר המפלגה בני גנץ לתפקיד יו"ר הכנסת וחבירתו לנתניהו: "בני גנץ החליט היום לפרק את כחול לבן כדי לזחול לממשלה של נתניהו", הצהיר לפיד. "זו החלטה מאכזבת. מה שמוקם היום אינה ממשלת אחדות ולא ממשלת חירום, זו עוד ממשלה של נתניהו. בני גנץ נכנע היום ללא קרב, וזחל לממשלתו של נתניהו. הצטרף לבלוק הקיצוני-חרדי".

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הבוקר, תמה פגישת נתניהו וגנץ שנמשכה כל הלילה במטרה לדון במחלוקות במשא ומתן להקמת ממשלת חירום. לפגישה הצטרף גם בכיר כחול לבן גבי אשכנזי.

בתום הפגישה מסרו שני הצדדים: "לפני מספר דקות הסתיימה פגישת ראש הממשלה נתניהו ויו״ר כחול לבן, רא״ל (במיל׳) ח״כ בני גנץ, שנערכה לאורך הלילה, במטרה להקים ממשלת חירום לאומית שתתמודד עם משבר הקורונה והאתגרים הנוספים שעומדים בפני מדינת ישראל. בפגישה הושגו הבנות והתקדמויות משמעותיות. במהלך היום תתקיים פגישה נוספת במטרה להגיע לחתימה על הסכם".

המחלוקת העיקרית בין הצדדים כעת היא דרישת כחול לבן שלא להאריך את כהונת יו"ר הכנסת יולי אלדשטיין - בצל תגובתו לפסיקת בג"ץ, אך בליכוד מסרבים לכך בכל תוקף. בין ההבנות המתגבשות בין השניים - ביטול חוק קמיניץ המחמיר ענישה על בנייה לא חוקית באדמות פרטיות. מדובר בתנאי שהציבו בעבר חברי הרשימה המשותפת לתמיכתם בגנץ.