בנט תמך: החוק נגד הנפת דגלי פלסטין אושר בטרומית

ברקע הסערה סביב העצרות לציון יום הנכבה בהן הונפו דגלי הרשות הפלסטינית, ועדת השרים לחקיקה אישרה חוק האוסר הנפת דגלי פלסטין במוסדות ההשכלה הגבוהה, שיעלה בקריאה טרומית השבוע. השרים זנדברג ושי התנגדו

זמן צפייה: 03:43

לאחר העצרות וההפגנות לציון יום הנכבה באוניבסיטת תל אביב ואוניברסיטת בן גוריון שבנגב, אושר הבוקר (ראשון) בוועדת השרים לחקיקה, חוק האוסר להניף דגלי פלסטין בתחומי המוסדות להשכלה גבוהה. זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון, ניהל את הישיבה ודחף לאישור. החוק יעלה בקריאה טרומית השבוע. השרים תמר זנדברג ונחמן שי התנגדו.

נשיא אוניברסיטת בן גוריון אמר הבוקר במהלך דיון בוועדת החינוך של הכנסת: "הקמפוסים לא מנותקים מהחברה הישראלית, הם משקפים את מה שקורה בחברה הישראלית. בראש מעייני החזרת תחושת הביטחון. במישור המעשי, אין גילויי אלימות או גזענות בקמפוס. השנה הונחו בפנינו בקשות של שני תאי סטודנטים משמאל ומימין לקיים הפגנות".

העצרת המקבילה לציון יום הנכבה שנערכה באוניברסיטת בן גוריון, בה הניפו דגלי ישראל
העצרת המקבילה לציון יום הנכבה שנערכה באוניברסיטת בן גוריון, בה הניפו דגלי ישראל

"כלקח משנה שעברה, הוסיף, "ועל מנת למנוע אלימות וחלילה נפגעים, יצרנו דיאלוג והסכמות עם שני התאים, ואכן ההפגנות הסתיימו כחלוף שעה ללא כל גילויי אלימות.בבקשות שנדונו אצלנו לא נכללו הנפת דגלי פלסטין. מכשאלה הונפו, הבננו שהדבר הינו על פי חוק ולא ניתן לפעול להסרתם. פעלנו על פי חוק ועל פי חוות דעת של משרד המשפטים. אם אתם חושבים שצריך לשנות את החוק המכיר בדגל פלסטין - אנא עשו זאת".

"זה לא בידנו למרות שזה צרם לי ולרבים אחרים", הודה "האוניברסיטה מגלה ותגלה אפס סבלנות להסתה נגד מדינת ישראל, לתמיכה בטרור ולהמרדה. לכל אלו לא היה זכר בהפגנה. אנחנו פועלים בתנאים לא פשוטים, הן גאוגרפית והן דמוגרפית, להנגיש השכלה, לפתח תעשיה, ולהוות מודל לחיים משותפים. אנחנו זקוקים לחיזוק ולסיוע שלכם ולא ההיפך".

כזכור, ביום רביעי האחרון שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע כי הוא הורה לבחון את התנהלות אוניברסיטת בן גוריון ולשקול להפעיל את סמכותו להפחית מתקציב המוסד האקדמי בעקבות ציון יום הנכבה באוניברסיטה מוקדם יותר השבוע, שם הונפו דגלי פלסטין ושרו שירים נגד ישראל.

"לא נשלים עם אירועים כמו שראינו באוניברסיטת בן גוריון", כתב ליברמן בחשבון הטוויטר שלו, "בהפגנה שנערכה באוניברסיטת בן גוריון נעשו ונאמרו דברים ששוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

ביום שני שעבר התקיימה באוניברסיטת בן גוריון עצרת לציון יום הנכבה, כשבמקביל אלייה הגיעו סטודנטים לעצרת בה הניפו דגלי ישראל. האירוע עורר את סערם של רבים מהסטודנטים הלומדים באוניברסיטה וגם בקרב רבים מתושבי המדינה והפוליטיקאים השונים.