פחות משבוע אחרי שילדה: ח"כ פינטו הגיעה לכנסת כדי להצביע בהיעדר רוב

חברת הכנסת מימינה הגיעה להצבעות במליאה בשל סירוב האופוזיציה לקזז אותה למרות שילדה את בתה לפני פחות משבוע. באופוזיציה טוענים: הגיעה להצביע בגלל אביר קארה. גורמים בקואליציה: קארה מחרים את ההצבעות בגלל התו הירוק החדש

זמן צפייה: 04:10

הגיעה בלית ברירה: ח"כ שירלי פינטו הגיעה בצהריים (רביעי) למליאת הכנסת כדי להשתתף בהצבעות בשל סירוב האופוזיציה לקזז אותה. פינטו, כזכור, ילדה לפני פחות משבוע את בתה. "לאור ההתנהלות המבישה של האופוזיציה הוקפצתי להצביע", אמרה פינטו במליאה.

באופוזיציה טוענים כי הגעתה של פינטו כלל לא קשורה לסירוב לקזז אותה. "מי שהביא את פינטו להצביע זה אביר קארה חבר מפלגתה", טען בכיר באופוזיציה, "משום שבימינה חוץ מלקרוא אחד לשני 'מפלגה של מטומטמים', לא מסוגלים אפילו ליישר שורות בהצבעות במליאה. כשימינה תקיים את הבטחותיה היא גם תוכל לבקש קיזוזים". גורמים בקואליציה הגיבו: "קארה מחרים את ההצבעות בגלל התו הירוק החדש".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גרמניה: תכננו לרצוח את המושל – בגלל מדיניות חיסוני הקורונה

התלמידה שהוטרדה לכאורה ע"י מורה: "שאל מתי אבוא איתו לחדר"

גוגל לעובדיה בארה"ב: אם לא תתחסנו – יקוצץ שכרכם ותפוטרו

[brightcove_iframe video_id='news-politics--part-2112151421' autoplay='0' credit='ערוץ כנסת' desc='קבלת הפנים לח"כ פינטו במליאה' poster='' kid='1_rhxw1o06' duration='116']

גם ח"כ ווליד טאהא (רע"מ) נטש את המליאה, בהמשך למחלוקת בנוגע להתנהלות שרת הפנים איילת השקד בנושא חוק החשמל. הצעת החוק של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, בנושא הקמת מערכת סולארית בבית משותף שהוקם במסגרת עסקת פינוי ובינוי, עברה בקריאה טרומית ברוב של 60 מול 59, לאור היעדרותו של טאהא ובעקבות כך שיור רע"מ מנסור עבאס הצביע בטעות עם האופוזיציה.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal--2112151517' autoplay='0' credit='ערוץ כנסת' desc='דברי ח"כ פינטו במליאה' poster='' kid='1_zutik0nz' duration='345']

"הייתי שמחה לא להיות כאן עכשיו", אמרה פינטו במליאה, "הייתי שמחה להתאושש כמו כל אישה בבית שישה ימים לאחר לידת בתי הקטנה. אך אירועי הימים האחרונים הביאו אותי לכדי מעשה. לאור ההתנהלות המבישה של האופוזיציה הוקפצתי על ידי הקואליציה להצביע".

"הסיפור הזה מזמן לא נוגע לשירלי פינטו", היא הוסיפה, "הוא נוגע לכל עובדת ויולדת בישראל שנתקלה בהתעמרות במקום עבודתה. האופוזיציה מלאה באנשים ונשים ראוים ומעולים. עם חלקם יצרתי שיתופי פעולה פרמלנטריים לטובת הציבור ובכוונתי להמשיך לעשות זאת".

עוד אמרה פינטו: "הרבה מחברי הכנסת באופוזיציה האמינו והעידו שזה מעשה לא מוסרי להביא אישה רגע לאחר שיולדת, אך מתחו את הקו בהחלטה סיעתית. אופוזיציה יקרה, הולכתם שולל על ידי רוח המפקד. התנהגות חסרת בושה וחסרת קלאס. כאילו הציווי היהודי הטבעי שלנו, כבוד בין אדם לחברו, לא קיים. לכן האופוזיציה איבדה את האפשרות לצאת כשידכם על העליונה".

"יכולתם להציב לכנסת ולציבור רף גבוה יותר במינימום מאמץ", הוסיפה פינטו, "לעשות את המעשה המתבקש והראוי - לקזז אותי. לדאבוני בחרתם להתקטנן ולהיות קטנים, כמה מאכזב, כמה חבל, כמה מביש. לצערי, הסיפור הוא המסר שיוצא מהכנסת הזאת, מהאופוזיציה. מסר נוראי לנשים באשר הן, שמעודד עסקים שזה בסדר להתנהג באופן חסר לב, לאמהות בכלל וליולדות בפרט".

לסיום אמרה פינטו: "אין רגש אנושי של הבנה לכך שעכשיו ילדתי, ושאני צריכה לנוח ולהיות עם בתי הקטנה. ומעל הבמה הזו איני יכולה שלא לתהות - איך מדינת ישראל, מדינת הסטארט-אפ, הקדמה וההייטק, לא הגיעה עדיין לפתרון מותאם לשנת 2021. הצבעה מרחוק, פעוטון בכנסת, אין משהו שיכול להצדיק להביא אישה שילדה לפני שישה ימים. האופוזיציה בחרה להראות לנו מהו הסימפטום החמור, אך המחלה לצערי טבועה ברמה הרבה יותר עמוקה, ובה יש לטפל ללא דיחוי, וכדאי להתחיל מכאן, מהכנסת".

Dst02840
ח''כ שירלי פינטו עם התינוקת במליאה | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב לאירועים בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "ההתעקשות של יו"ר האופוזיציה לא לאפשר קיזוז עם ח"כ שירלי פינטו היא שפל בהתנהגות בין אדם לחברו ושפל ביחס ליולדות באשר הן. ראיתי את שירלי עכשיו ופשוט כעסתי: אמא לתינוקת בת שישה ימים צריכה זמן להתאושש. אני מודה לשירלי שהגיעה לכנסת עם כרם המתוקה. זה הזמן לחזור לכללי משחק אנושיים".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1412212141' autoplay='0' credit='' desc='פינטו על החיים עם הטלפונים מהכנסת והבת הטרייה' poster='' kid='1_mbx10jjf' duration='571']

כבר בריאיון ששודר אתמול בחדשות 13 אמרה פינטו כי אינה שוללת להביא את התינוקת בת יומה למליאה ולוועדות. כעת, היא מתמרנת בין ההצבעות לבין חיי המשפחה, וסיפרה על הטיפול בתינוקת. "גם לחירשים אין לילות שקטים כשנולדים ילדים", אמרה.