סקר ״פגוש את העיתונות״: על רה"מ להתפטר במקרה של המלצה לכתב אישום נגדו

סקר ״פגוש את העיתונות״ קובע: מרבית הציבור מאמין שעל רה"מ נתניהו להתפטר במקרה של המלצת משטרה לכתב אישום נגדו. לסקר המלא

זמן צפייה: 06:47

סקר ״פגוש את העיתונות״ קובע: רוב הציבור לא מאמין לנאום ה״אז מה?״ של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומאמין שעליו להתפטר במקרה של המלצת משטרה לכתב אישום נגדו.

59% מהציבור אומרים על רקע נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בו תקף את המשטרה והתקשורת כי ״החקירות נגד ראש הממשלה נועדו כדי להגיע לאמת״. לעומת זאת רק 27% מהנשאלים הסכימו עם טענתו של ראש הממשלה לפיה: ״החקירות הן מסע ציד מאורגן״. 14% אמרו שהם לא יודעים לענות על השאלה.

שאלנו גם האם ראש הממשלה צריך להתפטר אם המשטרה תמליץ להגיש נגדו כתב אישום. אם כתב האישום יהיה בעבירה החמורה יותר של שוחד 38% מהנשאלים אומרים כי הם בטוחים שנתניהו צריך להתפטר, 22% חושבים שהוא צריך להתפטר ולעומת זאת 14% חושבים שהוא לא צריך להתפטר ו-14% בטוחים שהוא לא צריך להתפטר. 12% אמרו כי הם אינם יודעים לענות על השאלה. סה״כ: 60% חושבים שנתניהו צריך להתפטר מול 28% מהישראלים שחושבים שהוא לא צריך להתפטר אם יוגש נגדו כתב אישום בעבירת שוחד.

בדקנו גם האם הציבור חושב שראש הממשלה צריך להתפטר אם יוגש נגדו כתב אישום בעבירה החמורה פחות של מרמה והפרת אמונים אך אין שינוי של ממש בתוצאות: 38% בטוחים שנתיהו צריך להתפטר, 25% חושבים שהוא צריך להתפטר ולעומת זאת: 14% חושבים שהוא לא צריך להתפטר ו-13% בטוחים שנתניהו לא צריך להתפטר. 10% לא ידעו לענות על השאלה. סה״כ 63% מהנשאלים חושבים שנתניהו צריך להתפטר אם תהיה נגדו המלצה לכתב אישום בעבירת מרמה והפרת אמונים. 27% חושבים שהוא לא צריך להתפטר בתרחיש כזה.

מהליכוד נמסר בתגובה: לפי הסקרים של מינה צמח, בוז'י הרצוג היה צריך להיות ראש הממשלה היום.

ובאשר להפגנה בירושלים: הימין לא קונה את הבלוף. כולם מבינים שזו לא הפגנה נגד השחיתות אלא הפגנת לויין של השמאל ברוטשילד בחסות אלדד יניב ונוני מוזס שכל מטרתה להפיל את ממשלת הליכוד. מצביעי הימין לא מתרשמים מקומץ של נאיבים ואינטרסנטים שמשתפים פעולה עם השמאל והם לא יחזרו על הטעות של הפלת ממשלת ליכוד והבאת אסון אוסלו על מדינת ישראל.

את הסקר ערכו עבורנו מנו גבע ומינה צמח ממכון המחקר "מדגם" בשיתוף אייפנל.