שר האוצר והעלאת שכר המינימום: ההצעה המפתה של נתניהו לפרץ

מטעמו של רה"מ הגיעו ליו"ר העבודה-גשר כמה הצעות מפליגות כדי לצרפו לקואליציית נתניהו - פרץ סירב בכל תוקף • בניסיון למנוע מרד: נתניהו ייפגש עם בכירי הליכוד, בהם גם גדעון סער

זמן צפייה: 11:32

מקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו פנו מאז פרסום תוצאות האמת ליו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ, והציעו לו הצעות מפליגות כדי שיחבור לליכוד. פרץ סירב, אמר שהוא לא מוכן להיכנס למשא ומתן עם הליכוד ואף ויתר על שיחת טלפון שעשויה הייתה להתקבל מנתניהו.

אחת ההצעות שקיבל ראש המטה של פרץ באמצעות אחד השרים הקרובים לראש הממשלה: תפקיד שר האוצר ועוד שני משרדים נוספים, כשבמסגרת ההצעה אמרו לפרץ "תבחר כמעט את כל מה שאתה רוצה", העלאת שכר המינימום ל-6,000 שקל, חוק פנסיה חובה ותואר ראשון בחינם לכל חייל משוחרר.

ההצעה של נתניהו לפרץ
ההצעה של נתניהו לפרץ | צילום: חדשות 13

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "נתניהו מחויב במאה אחוז למפלגות המחנה הלאומי".

במקביל, בניסיון למנוע מרד, נתניהו נפגש עם בכירי הליכוד יולי אדלשטיין, וייפגש בימים הקרובים עם בכירי הליכוד גדעון סער, יולי אדלשטיין, גלעד ארדן וגם נפתלי בנט ממפלגת ימינה.

כזכור, פרץ נאם אמש לראשונה מאז פרסום תוצאות המדגמים ותוצאות האמת, ופנה לנתניהו: "תחסוך את הזמן שלך בטלפונים אליי. אני כיהנתי כראש ממשלה, כשר ביטחון וכראש עיר – אני לא מחפש תפקיד. שאיש לא ינסה לפתות אותנו, אין לכם במה. אנחנו התחייבנו ואנחנו נקיים – לא נשב עם נתניהו".

בנימין נתניהו בישיבת ממשלה
בנימין נתניהו בישיבת ממשלה | צילום: רויטרס

"ההסתה של נתניהו היא כרסום יסוד הדמוקרטיה הישראלית", אמר פרץ. "ההסתה נגד האזרחים הערבים היא בלתי נסבלת. כל מי שרוצה להיות ראש ממשלה בישראל צריך להוקיע אותה, לגנות אותה ולגרש את השפה הגזענית מהשיח הפוליטי בישראל".

"אמש שוחחתי עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, ובימים הקרובים אנחנו ניפגש", המשיך יו"ר העבודה. "אנחנו אמנם לא מפלגה גדולה, אבל אנחנו תנועה גדולה, ויש לנו מחויבות לא להדיר אף אוכלוסייה ואף מפלגה מהסיכוי לעשות שינוי היסטורי בישראל. אומר את זה חד וברור: גם הרשימה המשותפת צריכה להיות מוזמנת אל שולחן המו"מ. אין שינוי היסטורי בלי תיקון היסטורי".

עמיר פרץ
עמיר פרץ | צילום: רויטרס

"ישראל צריכה מהלך של ריפוי מהקוטביות, מהשנאת חינם ששררה לה בארץ, ואני אומר – אין חרמות. כפי שאסור להחרים את איימן עודה, אסור להחרים את החרדים ואת נציגיהם בכנסת. הדיון חייב להיות סביב קווי היסוד שיקבעו את עתידה של מדינת ישראל. ללא פסילות של אוכלוסיות ומגזרים", הוסיף פרץ.