פרץ צפוי להציע להורוביץ: 3 מקומות בלבד בעשירייה הראשונה למרצ

ראשי עבודה ומרצ צפויים להיפגש הערב, והראשון מתכוון להציע לעמיתו את המקום השלישי ברשימה במקרה של איחוד. לפי ההצעה, פרץ ואורלי לוי יכהנו במקומות הראשון והשני

יו"ר העבודה, עמיר פרץ, צפוי להיפגש הערב (ראשון) עם יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, ולהציע לו לאחד את המפלגות לקראת הבחירות לכנסת ה-23, שהרשימות אליהן ייסגרו ביום רביעי הקרוב. פרץ יציע להורוביץ כי העשירייה הראשונה של הרשימה המאוחדת תורכב משבעה חברי כנסת של העבודה ושלושה ממרצ, כאשר פרץ עצמו ושותפתו, אורלי לוי אבקסיס, יתפסו את המקום הראשון והשני, ואילו הורוביץ יהיה במקום השלישי.

יו"ר העבודה הציג את ההצעה שלו בפני הנהלת המפלגה, כאשר חברי צוות המו"מ יהיו השר לשעבר אופיר פז פינס ומזכ"ל המפלגה עו"ד ערן חרמוני. אם יושג הסכם, הוא יובא לאישור ועידת המפלגה בישיבה שתיערך ביום שלישי הקרוב.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"מזעזע": ראשי ערים מקדמים שיח סובלני בבתיה"ס לאחר דברי פרץ

גנץ מבהיר: "כחול לבן לא תחבור למפלגות אחרות"

בצל הקרע בימין, סמוטריץ' סירב להיפגש עם רה"מ: "לא צריך עזרה"

עמיר פרץ בריאיון ליעקב אילון
עמיר פרץ בריאיון ליעקב אילון | צילום: חדשות 13

מנגד, בימין, יו"ר הימין החדש נפתלי בנט רוצה שהמפלגות יתמודדו כמו במועד א'. הוא מנסה לפשר בין רפי פרץ, איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', כדי שירוצו יחד בבית היהודי, בעוד שהוא מעוניין לרוץ עם איילת שקד בימין החדש..

ביום שלישי שעבר, סגן הרמטכ"ל לשעבר, האלוף במיל' יאיר גולן, סיכם עם הורוביץ על ריצה משותפת בבחירות הקרובות. גולן שובץ במקום השלישי ברשימה. "זהו מעמד משמח וחשוב מאוד", אמר הורוביץ. "הייתי הראשון בבחירות הקודמות שהוביל מהלך משמעותי לאיחוד השמאל, ועכשיו אנחנו עושים צעד נוסף. בבחירות האלו אנחנו מחדשים את הברית של המחנה הדמוקרטי. בימים הקרובים נציג מועמדות ומועמדים נוספים ברשימה". עוד הוסיף: "רק חיבור גדול בשמאל יוכל להביא להקמת ממשלת מרכז שמאל ולסילוקו של בנימין נתניהו".

בצד הימני של המפה הפוליטית, ביום חמישי נפגשו יו"ר הבית היהודי רפי פרץ ויו"ר הימין החדש נפתלי בנט, והשניים דנו באפשרות של ריצה כוללת ברשימה אחת, אך טרם סוכם דבר.

רפי פרץ ונפתלי בנט
רפי פרץ ונפתלי בנט | צילום: רויטרס

ביום למחרת, חברת הכנסת ובכירת הימין החדש איילת שקד, התייחסה למאמצים לאיחוד במפלגות הציונות הדתית: "בימים האחרונים אני עושה אינסוף שיחות עם בנט ועם שאר ראשי המפלגות בגוש, זו החלטה לא פשוטה. בימים הקרובים ניקח את ההחלטה שאנחנו חושבים שהיא הכי נכונה עבור מדינת ישראל ועבור מחנה הימין".

באותו היום, ועידת התנועה האסלאמית - רע"מ בחרה בח"כ מנסור עבאס כיו"ר מפלגת רע"מ לבחירות שייערכו במרץ 2020. במקום השני נבחר ח"כ וליד טאהא, ובמקום השלישי נבחר ח"כ סעיד אלחרומי. במקום הרביעי נבחרה אימאן חטיב. עבאס אמר כי "זהו צעד נוסף לחיזוק המחויבות לגישה הדמוקרטית שמאפיינת את המפלגה".