בדרך לממשלה? פרץ הודיע להורוביץ על פירוק השותפות בין המפלגות

יו"ר העבודה הודיע ליו"ר מרצ על סיום איחוד המפלגות, והועברה בקשה לוועדה המסדרת לצורך פירוק הסיעה. ח"כ זנדברג: "פרץ רימה את הבוחרים ורכב על גבי השמאל לעבר ג'וב עלוב בממשלה בזויה"

ניצן הורוביץ ועמיר פרץ
ניצן הורוביץ ועמיר פרץ | צילום: חדשות 13

יו"ר העבודה עמיר פרץ הודיע הערב (שבת) ליו"ר מרצ ניצן הורוביץ על סיום איחוד מפלגת העבודה ומרצ. מפלגת העבודה העבירה בקשה לוועדה המסדרת לצורך פירוק הסיעה המשותפת בכנסת ה-23.

ח"כ תמר זנדברג התייחסה לפירוק הסיעה: "עמיר פרץ סיים קריירה פוליטית מכובדת כאופורטוניסט ונוכל, ויירשם ככזה בספרי ההיסטוריה. פרץ רימה את הבוחרים, רימה את מרצ ורכב על גבי השמאל הישראלי לעבר ג'וב עלוב בממשלה בזויה".

זנדברג הוסיפה: "מרצ תמשיך להיאבק בשחיתות, הגזענות והסיפוח כמו שתמיד נלחמה ותמשיך לשרת את בוחריה כפי שתמיד עשתה. אני קוראת למרב מיכאלי להצטרף אלינו ולהוביל יחד איתנו את השמאל האידאולוגי בכנסת".

מזכ"ל מפלגת העבודה ערן חרמוני אמר: "כדאי שחברינו במרצ ילמדו צניעות ויכירו תודה על כך שמפלגת העבודה הצילה אותם מאובדן פוליטי. כבר מעל לשבועיים שאנשי מרצ מכפישים בתקשורת את מפלגת העבודה והעומד בראשה. עד היום גילה פרץ איפוק לחוסר הקולגיאליות ולהכפשת המבישות שאין להן מקום בשום איחוד. בלי כל קשר לשאלת ממשלת האחדות, לא מקובלת עלינו שותפות חד צדדית. את המו"מ מקיים עמיר פרץ מול בני גנץ וכחול לבן בלבד, ולא מול הליכוד".

עוד בחדשות 13:

המגעים להקמת ממשלה: גנץ לא שולל לחלוטין סיפוח בגדה המערבית

נתניהו וגנץ נפגשו בירושלים: "חלה התקדמות במגעים"

ראשי מפלגת העבודה גשר מרצ
ראשי מפלגת העבודה גשר מרצ | צילום: דוברות העבודה-גשר-מרצ

אמש נפגשו נתניהו וגנץ במעון רה"מ בבלפור, במסגרת המגעים להקמת ממשלת חירום. בתום הפגישה נמסר כי חלה התקדמות במגעים. מקורבים לשני הצדדים מסרו כי הפגישה התנהלה באווירה טובה.

השניים נפגשו תוך שמירה על הנחיות הריחוק, בשל הבידוד שבו מצוי נתניהו. עדיין יש מחלוקת בסוגיית סיפוח, אבל יש אופטימיות גדולה באשר לסיכוי להביא להסכם קואליציוני שייחתם במוצאי שבת. יש לכך חשיבות מבחינת לוחות הזמנים בשל הפסח - צריך להעביר עוד לפחות שני חוקים שיאבטחו את ההסכם.

בליכוד דרשו תחילה לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים, כך שבלוק הימין יוכל להטיל וטו על מועמדים לבית המשפט העליון. בפגישה עם גנץ אתמול סימן נתניהו שהוא מוכן לרדת מהדרישה הזו.