רפי פרץ ובנט נפגשו: דנו באפשרות של ריצה משותפת בבחירות

ראשי הבית היהודי והימין החדש נועדו לקראת סגירת הרשימות, אך טרם סוכם דבר. זאת, לאחר שיו"ר האיחוד הלאומי סמוטריץ' סירב לפגישה עם פרץ בהשתתפות רה"מ, בטענה כי "אנחנו לא צריכים תיווך"

רפי פרץ ונפתלי בנט
רפי פרץ ונפתלי בנט | צילום: רויטרס

יו"ר הבית היהודי רפי פרץ נפגש היום (חמישי) עם יו"ר הימין החדש נפתלי בנט. השניים דנו באפשרות של ריצה כוללת ברשימה אחת, אך טרם סוכם דבר.

עוד בחדשות 13:

גנץ מבהיר: "כחול לבן לא תחבור למפלגות אחרות"

בצל הקרע בימין, סמוטריץ' סירב להיפגש עם רה"מ: "לא צריך עזרה"

כחול לבן החליטה לשבור ימינה: תשלול ממשלת מיעוט עם המשותפת

רפי פרץ ונפתלי בנט
רפי פרץ ונפתלי בנט | צילום: רויטרס

ביום שני ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו מיו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' להיפגש אצלו עם רפי פרץ והרב דרוקמן. סמוטריץ' סירב, ואמר כי "אנחנו לא צריכים תיווך. יודעים לפתור את העניינים בלי עזרה". בחשבון הטוויטר שלו כתב שר התחבורה: "מכבד מאוד את ראש הממשלה. אני עובד איתו צמוד ברמה יום-יומית בענייני משרד התחבורה והקבינט, ומעריך את הרצון הטוב שלו לסייע. אבל את המהלכים הפוליטיים בתוך הציונות הדתית אנחנו מנהלים באחריות בעצמנו".

ניסיונו של נתניהו לכנס פגישה בין השניים הגיע לאחר שבסוף השבוע האחרון קרא לאיחוד בין הבית היהודי והימין החדש. "הימין לא יסלח לבנט, סמוטריץ׳ ופרץ אם לא יתאחדו לרשימה אחת", כתב ראש הממשלה בטוויטר. "שתי הרשימות עלולות ליפול מתחת לאחוז החסימה ויביאו לעליית שלטון השמאל".

בימין החדש הגיבו לדברי נתניהו: "אנחנו מעריכים את הדאגה של נתניהו. נמשיך במשימתנו להביא קולות מכחול לבן ומליברמן לטובת הקמת ממשלת ימין חזקה ובטוחה לאזרחי ישראל". כידוע, בדומה לבחירות הראשונות שנערכו בחודש אפריל, הימין החדש תרוץ בנפרד, והבית היהודי תרוץ יחד עם מפלגת עוצמה יהודית.

רפי פרץ ואיתמר בן גביר
רפי פרץ ואיתמר בן גביר | צילום: חדשות 13

בחודש שעבר מפלגת הבית היהודי ומפלגת עוצמה יהודית סיכמו על ריצה משותפת לכנסת ה-23. "זה מבטא את רצון העם – הולכים על אחדות וחיבור", אמר פרץ. "אני קורא מכאן לשר התחבורה לחבור אלינו, לבוא ביחד ולחבר את הכוחות לאחדות טובה אמיתית ושלמה. להצלת גוש הימין ולטובתה של הציונות הדתית".

בן גביר מסר גם הוא הצהרה ואמר כי "החיבור הזה הולך להביא לגוש הימין את הניצחון. יש כאן חיבור ואחדות. אני רוצה להודות לפרץ על כך שהוא מוביל, מגלה אחריות ומנסה לאחד את כל הימין ולעשות בית אחד לציונות הדתית ולכל מי שמאמין בארץ ישראל ועם ישראל לפי תורת ישראל. הבשורה מכאן היא בשורה פשוטה אחת ויחידה. בעזרת השם ננצח, גוש ה-61 יכול לקום ושלטון הימין מנצח".