הרב פרץ: "אני בעד חיבורים – יש גישושים עם בנט ושקד"

יו"ר איחוד מפלגות הימין אמר ב"העולם הבוקר" כי הוא עשוי להסכים להתאחד עם השניים, אך כי לא יהיה שינוי בהנהגת המפלגה. "אני לא נוטר טינה לאף אחד – נעשו ניסיונות לבדוק רלוונטיות הדברים"

זמן צפייה: 10:09

ישראל בוחרת: הרב רפי פרץ, יו"ר איחוד מפלגות הימין, אמר הבוקר (שלישי) כי "אני בעד חיבורים פוליטיים, יש גישושים עם בנט ושקד, נעשו ניסיונות לבדוק אם יש רלוונטיות להצעה לחיבור. אני לא נוטר טינה לאף אחד, אני חושב שיש מקום לכל קשת הציונות הדתית תחת הבית היהודי". הדברים נאמרו בריאיון ל"העולם הבוקר".

"עוד לא הייתה פגישה, אבל דברים כאלה יכולים לקרות בימים הקרובים", אמר פרץ והוסיף כי גם חיבור עם פייגלין ומפלגת זהות נלקח בחשבון. עם זאת, יו"ר איחוד מפלגות הימין אמר כי הנהגת מפלגתו לא תשתנה, גם אם ייעשו חיבורים.

"ההנהגה לא משתנה, זו הנהגה שצמחה מתוך משבר והעמידה על הרגליים את הציונות הדתית ואת המפלגה, ההנהגה הזו נשארת", אמר פרץ. "הנהגה לא מחליפים, לא באתי ליומיים לציבוריות הישראלית".

לכתבות נוספות בנושא >> 

סמוטריץ': "רוצים להשיב לישראל את משפט התורה"

הווטו של שרה נתניהו: "איילת שקד לא תהיה בליכוד - נקודה"

נתניהו נגד סמוטריץ': "ישראל לא תהיה מדינת הלכה"

רפי פרץ
רפי פרץ | צילום: חדשות 13

עוד התייחס פרץ בריאיון לדבריו של חבר מפלגתו בצלאל סמוטריץ', שאמר כי ברצונו "להשיב משפט התורה", ואמר: "המשפט הישראלי הוא משפט מתקדם וטוב ואנחנו צריכים להתייחס אליו בכבוד רב, הוא מביא הרבה ברכה לעם ישראל. אנחנו רוצים שינויים במשפט הזה, ואנחנו רוצים שינויים בהיקף היכולות של בג"ץ, בתוך תפיסה משפטית שתיתן מקום לכל הרשויות. אנחנו לא מתכוונים שמדינת ישראל תשנה את פניה מהיום למחר, יש לנו חזון ותורה, ואנחנו לא מסתירים את זה, יש לי סבלנות לעם שלי ואני הולך איתו".

"משפט תורה זה דברים טריוויאליים, למשל ואהבת לרעך כמוך וכו'", הוסיף יו"ר איחוד מפלגות הימין. "כדי לחזור לימי דוד המלך צריך כל כך הרבה תנאים, הם לא רלוונטייים עכשיו, הם לא שייכים. החוכמה שלנו היא לקרוא את התמונה ולדעת לפעול עם עם ישראל באהבה לפי מה שהוא כאן היום".

בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ' | צילום: חדשות 13

ביום ראשון התייחס סמוטריץ' להחלטת ראש הממשלה נתניהו לפטר את השרים בנט ושקד, והצהיר כי "בנסיבות שנוצרו, שבהן רה"מ החליט לפטר את בנט ושקד שכיהנו מטעם הציונות הדתית, מתבקש שהרב פרץ ואני נתפוס את מקומם במשרדי החינוך והמשפטים. אני לא רואה מצב שחמישה חודשים הציונות הדתית לא תיוצג בממשלה". את הדברים אמר סמוטריץ' בריאיון ל"לפני החדשות".

סמוטריץ' הדגיש כי "לא ביקשנו את הפיטורים האלה ולא היינו מעורבים במהלך הזה, זאת החלטה של נתניהו כראש ממשלה, ואני לא מתערב בה". עם זאת, הוסיף, "אני לא רואה מצב שבו התיקים האלה יוצאים מידיה של הציונות הדתית".

שקד נמנעת בינתיים מלהודיע באיזו מסגרת תרוץ בבחירות הבאות. בכינוס של פעילי "הימין החדש" אמרה שרת המשפטים היוצאת כי "אחרי ההפסד כל אחד ישב עם עצמו ועשה חשבון נפש. אני רוצה לקחת כמה ימים לחשוב להחליט מה הדבר הנכון לעשות. אין הסבר לבחירות האלו חוץ מזה שהקב"ה החליט להתערב".

שקד ובנט
שקד ובנט | צילום: רויטרס

באותו כינוס, הודה בנט כי קמפיין הבחירות שניהלה המפלגה כשל: "קמפיין בג"צ-חמאס לא היה דבר טוב. זאת הייתה שגיאה. וגם כל שאר הגימיקים". לפי הדיווחים, השניים ככל הנראה מתכננים לרוץ בשנית במפלגת הימין החדש. אך הפעם, שקד תהיה לבד בראשה.

עם זאת, מוקדם יותר באותו ערב בנט נאם מחוץ לביתו שברעננה, והודיע כי ירוץ שוב בבחירות הקרובות בראשות המפלגה - אך לא הזכיר בדבריו את שקד. "מוקדם יותר היום הודיע לי ראש הממשלה שהוא מפטר אותי מתפקידי כשר החינוך של מדינת ישראל. לראשונה, אוכל להקדיש את פתיחת שנת הלימודים הקרובה ב-1 בספטמבר רק לארבעת ילדיי ולא לכל שני מיליון ילדיי במערכת החינוך בישראל". בנט הוסיף והודה לציבור בישראל ואמר: "אני יכול להבטיח לכם: אתם בידיים טובות.אני מחוייב לבצע חפיפה מסודרת לכל שר שיחליף אותי כדי לצמצם את הזעזועים לקראת פתיחת שנת הלימודים בעוד 90 יום".