עמיר פרץ: "העבודה-מרצ ככל הנראה תתמוך בפסילת ח"כ יזבק מבל"ד"

יו"ר המפלגה אמר ב"לפני החדשות" כי סיעתו תשקול להצטרף לבקשת כחול לבן וישראל ביתנו לפסול את חברת הכנסת, שהביעה תמיכה במחבל סמיר קונטאר. "רואים בחומרה את התייחסותה לטרוריסטים"

זמן צפייה: 03:15

בחירות 2020: יו"ר העבודה-גשר-מרצ, עמיר פרץ, התייחס הערב (ראשון) לבקשה לפסילת חברת הכנסת היבא יזבק מבל"ד בתוכנית "לפני החדשות" ואמר: "אנחנו רואים בחומרה את הדרך שבה היא מתייחסת לטרוריסטים רוצחים. כפי שזה נראה כרגע נתמוך בהצעה לפסול אותה, אך אנחנו מחכים לדיון כדי לשמוע את כל הדברים. אנו מקיימים על כך דיונים רציניים ונשקול להצטרף לתביעה הזו".

כידוע, ועדת הבחירות המרכזית תדון בימים הקרובים בבקשת ישראל ביתנו וכחול לבן לפסול את יזבק, בין השאר בעקבות שיתוף פוסט בפייסבוק שכינה את המחבל סמיר קונטאר "שהיד", לאחר חיסולו ב-2015.

לכתבות נוספות בנושא:

אדלשטיין קבע: המליאה תדון בעניין חסינות רה"מ ביום שלישי הבא

סקר: יתרון לכחול לבן; עוצמה יהודית עוברת את אחוז החסימה

איחוד בימין, עוצמה יהודית רצה לבד: נסגרו הרשימות לכנסת

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-2020-elections-part-2019012036' autoplay='0' credit='' desc='עמיר פרץ בריאיון ללפני החדשות' kid='1_hikqmr73' duration='296'']

ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו התייחס ליוזמה לפסילת יזבק: "כדי לקדם את הליך פסילתה יש לגייס חתימות של לפחות שליש מחברי ועדת הבחירות. אבי ניסנקורן, הודיע לי שסיעת כחול לבן תצטרף לבקשה. סיעת הליכוד תצטרף גם היא, ממתין לשמוע מסיעות יהדות התורה וש"ס".

ח"כ משה יעלון מכחול לבן התייחס לנושא אף הוא בריאיון לתוכנית "לפני החדשות" ואמר כי הוא תומך ביוזמה לפסול את חברת הכנסת: "יש דברים שחורגים מחופש הביטוי. מאותה סיבה חשבתי שצריך למנוע מתומכי הרב מאיר כהנא מלהתמודד לכנסת. אנשי מפלגת בל"ד כבר הביעו תמיכה בטרור מספר פעמים. לכן נכון לדון בפסילתה. אני טוען כבר הרבה זמן שיש להוציא את בל"ד מחוץ לחוק".

חברת הכנסת היבה יזבק מהרשימה המשותפת
חברת הכנסת היבה יזבק מהרשימה המשותפת | צילום: חדשות 13

מפלגת בל"ד הגיבה ליוזמה לפסילת יזבק: "החלטת כחול לבן לתמוך בבקשת הפסילה מוכיחה שוב שמדובר במפלגת הליכוד ב' ושהיא אינה שונה ממנה בשום עניין עקרוני, ונגררת אחריה במסעי הדה-לגיטימציה של הציבור הערבי ונציגיו. נאבק נגד הפסילה ונגד הפוסלים, למען דמוקרטיה לכולם וצדק לכולם"

ח"כ אחמד טיבי התייחס לנושא ואמר כי "הצטרפותה של כחול לבן היא התפתחות חמורה ומצערת. נעשה הכול, פוליטית ומשפטית, כדי למנוע את פסילתה של יזבק בבית המשפט העליון".

בתוך כך, בתוכנית "לפני החדשות" ערכו סקר בנוגע לבקשה לפסילת הח"כית. 82% מהנשאלים סברו כי "אסור לאפשר לתומכי טרור להיבחר לכנסת". 12% אחוזים ענו כי "הזכות לבחור ולהיבחר וחופש הביטוי צריכים לאפשר את התמודדותה של יזבק" ו-4% ענו כי אין להם עמדה בנושא.

בד בבד, עתירה נוספת שתוכרע בקרוב היא זו של ח"כ איציק שמולי, הדורש לפסול את מפלגת "צדק משפטי" כיוון שהיא קוראת לערוך משפט חוזר לרוצח ראש הממשלה יגאל עמיר. לריסה עמיר, רעייתו התראיינה לכאן ב' ואמרה כי "הדבר הכי דמוקרטי זה לחקור, ברגע שחצי מהעם לא מאמין לגרסה הרשמית".