בדרך לפתרון המשבר עם גנץ? צפויה הצבעה על הפנסיות בשבועיים הקרובים

אחרי רצף פגישות שנערכו בין רה"מ בנט לבין ראשי הקואליציה, הכיוון שמסתמן הוא שהחוק יובא להצבעה לפני הפגרה, והקואליציה שמתנהלת ממשבר למשבר כנראה תצלח גם את הנוכחי. בנט העביר מסרים למיכאלי והורוביץ, וההערכה היא כי גם הם מבינים שהם צריכים לעשות צעד לכיוון שר הביטחון

זמן צפייה: 01:23

אחרי רצף פגישות שנערכו היום (רביעי) בין ראש הממשלה נפתלי בנט לבין ראשי הקואליציה, הכיוון שמסתמן הוא שחוק הפנסיות יובא להצבעה בשבועיים הקרובים, לפני הפגרה, והקואליציה שמתנהלת ממשבר למשבר כנראה תצלח גם את הנוכחי.

המחלוקת שנותרה היא האם התיקונים לחוק ייעשו לפני הקריאה הראשונה או לאחריה, כאשר שר הביטחון בני גנץ דורש שהחוק יעבור בקריאה ראשונה כבר ביום שני הקרוב. בנט העביר היום מסרים ליו"ר העבודה, שרת התחבורה מרב מיכאלי, וליו"ר מרצ, שר הבריאות ניצן הורוביץ, לגבי הצורך להתגמש ולכבד את החלטות הממשלה, וההערכה היא כי גם הם מבינים שהם צריכים לעשות צעד לכיוון גנץ.

התפתחות נוספת הערב במתווה להעלאת שכר המינימום, בעקבות פגישה בין ראשי משרד האוצר לבין יו"ר ההסתדרות, אחד הגורמים ששר האוצר אביגדור ליברמן הבהיר לגביהם שאם עושים שינוי זה צריך להיות מסוכם גם איתם.

הפגישה הגיעה אחרי שיו"ר סיעת מרצ מיכל רוזין העלתה בשבוע שעבר בפני ליברמן את הדרישות שלהם, ביניהן להגדיל את הפעימה הראשונה של העלאת שכר המינימום, צמצום מספר הפעימות ומשך השנים שעל פניהם ההעלאה תתפרס.