אחרי הביקורת: העלאת מימון המפלגות תופרד מחוק התפזרות הכנסת

בעקבות דרישת מפלגת העבודה וישראל ביתנו' ועדת הכנסת החליטה לפצל את מימון המפלגות מחוק הפיזור, ולקדם בשלב זה רק את פיזור הכנסת ללא העלאת מימון המפלגות. במקביל, השרה איילת שקד אמרה במהלך סיור בגליל: "מקווה שימינה תמשיך במתכונתה הנוכחית"

זמן צפייה: 01:27

ועדת הכנסת החליטה היום (שלישי) לפצל את מימון המפלגות מחוק התפזרות הכנסת, ולקדם בשלב זה רק את הפיזור ללא העלאת מימון מפלגות. ביממה הקרובה השופטת בדימוס אילה פרוק'ציה, יו"ר הוועדה הציבורית לקיבעת מימון הבחירות, תגבש את דעתה של הוועדה.

הוועדה הגיעה להחלטה בעקבות דרישת מפלגת העבודה בהובלת ח"כ רם שפע ומפלגת ישראל ביתנו בהובלת ח"כ יבגני סובה. לאור ההתנגדות, פרוקצ'יה אמרה כי אם אין הסכמות רחבות היא תוכל לאשר את הנושא, ועל כן הוחלט בינתיים לא לקדם את העלאת המימון, והנושא ימתין לאחר התפזרות הכנסת.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2206281503' autoplay='0' credit='' desc='איילת שקד: "מקווה שימינה תמשיך במתכונתה הנוכחית"' poster='' kid='1_95kknzkc' duration='']

במקביל, שרת הפנים איילת השקד התייחסה לעתידה הפוליטי בסיור שערכה בגליל, ואמרה לחדשות 13: "אני מאוד מקווה שמפלגת ימינה תמשיך במתכונתה הנוכחית, נפתלי בנט עשה עבודה מצוינת כראש ממשלה כמעט בכל תחום, ויש לנו מפלגה עם אנשים נהדרים, ואני מקווה שכך היא תישאר".

כזכור, אתמול סוכם בין הקואליציה לאופוזיציה על מגוון חוקים שיאושרו לפני התפזרות הכנסת, בהם רפורמת "נפש אחת" לנכי צה"ל הסובלים מפוסט-טראומה, וכן מענקי האומיקרון לעצמאים, אך לא הושגו הסכמות על חוקים אחרים, כמו חוק המטרו, שהחרדים לא מעוניינים להעביר כדי לא להעניק הישג לשר האוצר אביגדור ליברמן, ודורשים לקבל הבטחה כי המטרו לא יפעל בשבת.

גם החוקים בעניין הפטור מוויזות לארצות הברית תקועים בגלל התנגדות הליכוד, על אף ניסיונות והתערבות גם של גורמים אמריקנים והשגריר תום ניידס. בליכוד מסרבים לקדם את החוקים, אשר בלעדיהם ישראל לא עומדת בתנאי הסף של האמריקנים. בישראל קיוו שבביקור ביידן ניתן יהיה להכריז על עוד התקדמות בנושא, אך אם החוקים לא יעברו המשמעות היא שכל המהלך של הפטור מויזות לישראלים ייתקע.

בכירים בשגרירות האמריקנית פנו לגורמים פוליטיים בישראל בניסיון לקדם את העברת החוקים, אך עד כה ללא הצלחה. בסביבתה של שרת הפנים איילת שקד זועמים על דחיית קידום החוק, וטוענים שזה יתקע לגמרי את כל האפשרות לפטור.