בליכוד טוענים: גנץ נסוג מהסיכום על סוגיית הסיפוח

במפלגה אומרים כי יו"ר כחול לבן חשוף ללחץ מצד אשכנזי, וכי כבר הסכים בעבר שנתניהו יוכל להעלות את העניין שלושה חודשים אחרי הקמת הממשלה. כחול לבן: לא הייתה שום הסכמה בנושא

זמן צפייה: 02:38

אחדות בצל קורונה: בשיאם של המגעים ליצירת הסכם קואליציוני בין כחול לבן והליכוד והקמת ממשלת אחדות, בליכוד טוענים שיו"ר כחול לבן בני גנץ "קיבל רגליים קרות" בנושא הסיפוח. לטענתם, גנץ הסכים לכך שרה"מ נתניהו יוכל להעלות את סוגיית הסיפוח שלושה חודשים מיום הקמת הממשלה, וכי עכשיו הוא שוב לא מסכים לזה ואומר שישה חודשים.

בכחול לבן בנתיים טוענים כי לא הייתה שום הסכמה בנושא, ומפנים את תשושמת הלב לכך שיש סוגייה נוספת שמהווה מחלוקת - סוגיית מינוי השופטים לעליון. כפי שדוחח בשבוע שעבר בחדשות 13, בליכוד מבקשים לקבל ווטו על היכולת למנות שופטים לעליון, ובכחול לבן אף טוענים שהליכוד הציעה ששישה חודשים לא נמנה שופטים לעליון בכלל. בליכוד טונעים מנגד שהם יודעים שהם יוותרו על זה בסוף וכי הכול רק סביב הסיפוח.

כחול לבן כאמור מתקשים להגיע להסכמות עם הליכוד בנושא הסיפוח שכן הצמד הביטוחני, גנץ ואשכנזי, טוענים כי הם לא יוכלו להתנער מעמדת מערכת הביטחון ביחס לסיכון של הסכמי השלום עם מצרים וירדן במקרה של סיפוח חד צדדי. בנתיים נתניהו מאוד רוצה הישג פוליטי ושואף להסכם כמה שפחות מחייב.

לכתבות נוספות בנושא >> 

גנץ שוחח עם ריבלין: "ייתכן שאבקש להאריך את המנדט אחרי פסח"

המגעים להקמת ממשלה: גנץ לא שולל לחלוטין סיפוח בגדה המערבית

נתניהו וגנץ נפגשו בירושלים: "חלה התקדמות במגעים"

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום גנץ התקשר לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ועדכן אותו אודות המאמצים להקמת ממשלת חירום. גנץ עדכן את הנשיא כי להערכתו ייתכן שיצטרך לבקש ממנו לאחר חג הפסח להאריך את המנדט שניתן לו להרכבת ממשלה, שתוקפו צפוי לפוג ב-13 באפריל בחצות.

נשיא המדינה השיב כי הוא ישקול את הדברים מול הנסיבות שיוצגו לו בבוא העת, לקראת תום המנדט.