"לא בבית ספרנו": הורים נגד חיבור הבית היהודי ועוצמה יהודית

בתגובה להודעת רפי פרץ שירוץ לכנסת ה-23 יחד עם מפלגת תלמידיו של הרב כהנא, נתלו דגלים שחורים על שערי בתי ספר במרכז הארץ. "שר החינוך חבר לגרועים שבגזענים"

זמן צפייה: 00:39

מאות הורים במרכז הארץ יצאו הבוקר (ראשון) במחאה נגד האיחוד בין הבית היהודי לעוצמה יהודית, ותלו דגלים שחורים בשערי בתי הספר שבהם לומדים ילדיהם. ההורים מוחים על החיבור בין שר החינוך רפי פרץ, שעומד בראש המפלגה – לתלמידיו של הרב מאיר כהנא.

"שר החינוך חבר לגרועים שבגזענים ואנחנו קמים להגן על הילדים שלנו", כתבו ההורים וקראו לציבור: "מניפים דגל שחור ברשתות ובכניסות לבתי הספר ברחבי הארץ".

עוד בחדשות 13:

בחירות 2020: הבית היהודי ועוצמה יהודית סיכמו על ריצה משותפת

שקד החליטה: תרוץ בימין החדש כמספר 2 של בנט – בניהול משותף

סער הגיש רשמית מועמדות לפריימריז: "ניאבק למען בחירות הוגנות"

ביום שישי, כאמור, סיכמו מפלגת הבית היהודי ומפלגת עוצמה יהודית על ריצה משותפת לכנסת ה-23. מדובר בשלב בדרך להקמת איחוד מפלגות הימין מחדש, אך נכון לעכשיו האיחוד הלאומי בראשות השר סמוטריץ' אינה חלק מההסכם.

"זה מבטא את רצון העם – הולכים על אחדות וחיבור", אמר פרץ. "אני קורא מכאן לשר התחבורה לחבור אלינו, לבוא ביחד ולחבר את הכוחות לאחדות טובה אמיתית ושלמה. להצלת גוש הימין ולטובתה של הציונות הדתית".

מחאת ההורים בבית הספר בעקבות חיבור הבית היהודי ועולמה יהודית
מחאת ההורים בבית הספר בעקבות חיבור הבית היהודי ועולמה יהודית | צילום: חדשות 13

בן גביר מסר גם הוא הצהרה ואמר כי "החיבור הזה הולך להביא לגוש הימין את הניצחון. יש כאן חיבור ואחדות. אני רוצה להודות לפרץ על כך שהוא מוביל, מגלה אחריות ומנסה לאחד את כל הימין ולעשות בית אחד לציונות הדתית ולכל מי שמאמין בארץ ישראל ועם ישראל לפי תורת ישראל. הבשורה מכאן היא בשורה פשוטה אחת ויחידה. בעזרת השם ננצח, גוש ה-61 יכול לקום ושלטון הימין מנצח".

רפי פרץ ואיתמר בן גביר
רפי פרץ ואיתמר בן גביר | צילום: חדשות 13

כחול לבן מתחה ביקורת על האיחוד וכתבה: "מורשת כהנא חיה ובדרכה לכנסת ישראל רק בשל מצבו המשפטי של נתניהו. הבחירות הקרובות הן שעת הכרעה - ממשלת חסינות משיחית וגזענית או ממשלת פיוס לאומית ממלכתית".

האיחוד בין המפלגות מצטרף להודעת חברת הכנסת איילת שקד כי תרוץ במסגרת הימין החדש, כמספר 2 במפלגה, ונראה כי המתכונת שבה ירוצו מפלגות הימין מתבהר. לפי ההסכם בין השניים, בנט יבחר חצי מרשימת התנועה, ואילו החצי השני ייבחר על ידי שקד. כמו כן, השניים סיכמו כי תפקידי השרים, אם וכאשר המפלגה תהיה חלק מהממשלה הבאה, יחולקו בהסכמת שניהם.