מחשש לקריסת הרשות: ישראל העבירה לפלסטינים 120 מיליון שקלים

פקידים בכירים מסרו לחדשות 13 כי ברקע משבר הקורונה ובעקבות בקשה של מערכת הביטחון - שר האוצר חתם על העברת הסכום מכספי המיסים הפלסטיניים. זאת, מחשש להחרפת המשבר הכלכלי בגדה המערבית

זמן צפייה: 01:50

שר האוצר משה כחלון חתם ביום חמישי בערב על העברת 120 מיליון שקל מכספי המיסים הפלסטינים כסיוע חירום לרשות הפלסטינית על רקע משבר הקורונה, כך אמרו פקידים ישראלים בכירים. כחלון קיבל את ההחלטה בין השאר בעקבות בקשות של מערכת הביטחון.

פקידים ישראלים בכירים ציינו כי הרמטכ"ל כוכבי, מתאם הפעולות בשטחים כמיל אבו-רוקון ובכירים נוספים במערכת הביטחון שוחחו עם כחלון והביעו דאגה מכך שמשבר הקורונה שמחריף עוד יותר את המשבר הכלכלי בגדה המערבית עלול להביא לקריסת הרשות הפלסטינית.

אבו מאזן במועצת האו''ם
אבו מאזן במועצת האו''ם | צילום: חדשות 13

בישראל חוששים מאוד כי החרפה של משבר הקורונה ברשות הפלסטינית עלול להחריף גם את המשבר בישראל. בין משרדי הבריאות בישראל וברשות מתקיים שיתוף פעולה הדוק בנשא ורבות מההחלטות שנוגעות לשני הצדדים מתקבלות בתיאום ובהסכמה.

הכספים שעל העברתם החליט כחלון הינם עודפי גביה של מיסים מהפלסטינים שהיו בידי ישראל ושלגביהם התנהלו מו"מ והתחשבנויות תקופה ארוכה. כחלון סיכם עם שר האוצר הפלסטיני שוכרי בשארה כי ישראל תעביר את הכספים לרשות כחלק מ"ניקוי שולחן" של כל ההתחשבנויות הכספיות בין הצדדים.

עם זאת, כחלון סירב לבקשה של עמיתו הפלסטיני לשחרר כ-650 מיליון שקלים מכספי המיסים הפלסטינים שישראל הקפיאה כחלק מהחוק לקיזוז משכורות מחבלים. כחלון אמר לעמיתו הפלסטיני כי הוא לא יוכל להפר את החוק ולשחרר את הכסף.