סקר בגדה המערבית: רק 4% מהפלסטינים תומכים בתוכנית טראמפ

ממשאל שהתבצע ביותר מ-120 יישובים פלסטיניים לאחר שפורסמה התוכנית, עולה כי 64% תומכים בחזרה לאינתיפאדה והסלמת המצב. 77% תומכים בהפסקת התיאום הביטחוני

Whatsapp Image 2020 01 31 At 1
הפגנות ברצועת עזה נגד תוכנית המאה | צילום: חדשות 13

תוכנית המאה: מסקר דעת קהל שערך המרכז הפלסטיני למדיניות ומחקר ופורסם היום (רביעי) עולה כי 94% מהפלסטינים מתנגדים לתוכנית המאה, בעוד 4% בלבד תומכים בה.

מהסקר, שבו השתתפו 1270 בני אדם מ-127 יישובים בגדה המערבית, עולה כי 84% מהפלסטינים מאמינים כי הרשות הפלסטינית צריכה לחזור בה מההכרה במדינת ישראל, ו-77% תומכים בהפסקת התיאום הביטחוני עמה. עם זאת, 68% סבורים כי אבו מאזן לא יפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל למרות הבטחותיו.

המשתתפים נשאלו גם על דרכי התגובה הראויות להכרזת טראמפ וראש הממשלה נתניהו. 78% מהציבור הפלסטיני תומך בהמשך קיום ההפגנות הבלתי אלימות, בעוד 64% תומכים בתגובה חמושה וחזרה לאינתיפאדה. עם זאת, 73% מהפלסטינים אמרו כי סביר שהרשות לא תאפשר הסלמה וחזרה למאבק מזוין.

עוד בחדשות 13:

אבו מאזן לאולמרט: "מוכן לחדש את המו"מ מהנקודה שהופסקה איתך"

תביעות בהאג ותוכנית חלופית: ה"אינתיפאדה מדינית" של אבו מאזן

תיעוד מחברון: מדיו של לוחם מג"ב עלו באש מפגיעת בקבוק תבערה

אבו מאזן במועצת האו''ם
אבו מאזן במועצת האו''ם | צילום: חדשות 13

אמש נשא יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן דברים במועצת הביטחון של האו"ם, שהתכנסה כדי לדון ביוזמה המדינית שהציע הנשיא טראמפ. אבו מאזן הצהיר: "אנחנו דוחים נחרצות את תוכנית המאה - היא לא צריכה להיות נקודת מוצא לאף משא ומתן. אני פונה לנשיא האמריקני טראמפ ואומר - התוכנית אינה ישימה".

"תוכנית השלום היא עסקה אמריקנית-ישראלית שמטרתה לחסל את הסוגיה הפלסטינית", המשיך יו"ר הרשות. "באתי לכאן היום כדי לדרוש צדק בשם הפלסטינים, ולומר ששלום בין ישראל לפלסטינים עדיין אפשרי וניתן להשיג אותו".

אבו מאזן הציג בפני הנוכחים את המפה המוצעת בתוכנית, וטען כי "היא כמו גבינה שוויצרית - מי יסכים שמדינתו תהיה כך?".

U.s. President Trump And Israel's Prime Mininister Netanyahu Deliver Joint Remarks On Middle East Peace Plan Proposal At The White House In Washington, U.s., January 28, 2020. Reuters/joshua Roberts?
ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא האמריקני דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

שגרירת ארה"ב באו"ם קלי קראפט נשאה אף היא דברים. "תוכנית טראמפ אינה תכתיב אלא בסיס למו"מ, וניתן להכניס בה שינויים", השיבה לדברי אבו מאזן. "פתרון בין ישראל לפלסטין חשוב לטראמפ וחשוב לי באופן אישי".