הרשות הפלסטינית הודיעה על חידוש התיאום הביטחוני עם ישראל

כשבוע אחרי שביידן הוכרז כנשיא ארה"ב, מתאם הפעולות בשטחים סיכם עם עמיתיו הפלסטינים על חידוש התיאום הביטחוני. רה"מ הפלסטיני: "קיבלנו מישראל מסמך לפיו היא מתחייבת לדבוק בהסכמים איתנו"

זמן צפייה: 01:01

ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, הודיע הערב (שלישי) על חידוש התיאום הביטחוני עם ישראל, זאת כחצי שנה לאחר שהופסק. "הודענו על חידוש התיאום עם ישראל לאחר שקיבלנו ממנה מסמך לפיו היא מתחייבת לדבוק בהסכמים איתנו", אמר. מתאם הפעולות בשטחים כמיל אבו-רוקון סיכם עם הנציגים הפלסטינים על חידוש התיאום הביטחוני, זאת בתום כמה שבועות שבהן התקיים שיח חשאי בין הצדדים בנושא.

השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית חסין א-שיח, צייץ בטוויטר: "לאור המגעים שקיים אבו-מאזן בנוגע למחויבות ישראל להסכמים שנחתמו איתנו, ועל סמך מכתבים שקיבלנו המאשרים את מחויבותה - מסלול היחסים ישוב לקדמותו".

לאחר שג'ו ביידן הוכרז כנשיא ארצות הברית, המגעים צברו תאוצה, וכל אחד מהצדדים העביר מכתבים לצד השני, שבו הכיר בהסכמים הקודמים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עימות בין החרדים לגנץ: השר יצחק כהן התפטר "בגלל רה"מ החליפי"

גנץ: אם נתניהו היה רוצה תקציב – הוא כבר היה מקדם אותו

בשבילי עפר צדדיים: תיעוד מבריחת החשוד ברצח זוגתו לשעבר בצפון

המכתב שקיבלו הפלסטינים לטענתם ממתאם פעולות הממשלה בשטחים
המכתב שקיבלו הפלסטינים לטענתם ממתאם פעולות הממשלה בשטחים

לפני יותר מחצי שנה הודיעה הרשות הפלסטינית לישראל כי התיאום הביטחוני הופסק בפועל, וכי אין עוד תוקף לכל ההסכמים בין הצדדים. זאת, ברקע המתיחות שהוצתה בין שני הצדדים מול הכוונות דאז של ישראל לספח את אזור צפון ים המלח ובקעת הירדן. אבו מאזן אף הודיע באותו השבוע כי הרשות החליטה להתנער ולא להיות מחוייבת לכל ההסכמים החתומים עם ישראל וארה"ב - כולל ההסכמים הביטחוניים.