הרשות הפלס': ממחר יחלו עצרות עממיות נגד הסיפוח ברחבי הגדה

בכיר הרשות ג'יבריל רג'וב אמר במסיבת עיתונאים כי ההפגנות יעבירו מסר נגד החלת ריבונות, וכי גם בחו"ל יפגינו פלסטינים נגד המהלך. "נתניהו מתנהג כמו בריון – לא נרים דגל לבן ולא נמות לבד"

זמן צפייה: 02:34

בכיר הרשות הפלסטינית ג’יבריל רג'וב אמר היום (ראשון) כי "אנו נתחיל ממחר בעצרות עממיות כדי להעביר מסר נגד הסיפוח - אנו מקווים שגם פלסטינים בחו״ל ותומכים אחרים יפגינו מול שגרירויות ארהב וישראל", את הדברים אמר במסיבת עיתונאים שנערכה בראמללה.

"הגיע הזמן להוציא כרטיס אדום לכיבוש הגזעני והפשיסטי, נתניהו מתנהג כמו בריון השכונה וזה פסול", המשיך רג'וב. "שאף אחד לא יגיד לנו שנתניהו נבחר בבחירות דמוקרטיות, גם היטלר נבחר וגם מוסוליני נבחר. תבדקו בהיסטוריה. אם הוא יבצע סיפוח, אני אומר לו: 'לא נרים דגל לבן ולא נמות לבד'".

לעוד כתבות בנושא:

הדיון הגורלי השבוע בבית הלבן שיקבע את עתיד הסיפוח

בכירים בצה"ל: "יידרשו חודשים של היערכות לקראת סיפוח"

החזרת השגריר ובחינת הסכם השלום: התוכנית הירדנית למאבק בסיפוח

נתניהו ואבו מאזן
נתניהו ואבו מאזן | צילום: רויטרס

כזכור, הבית הלבן צפוי לקיים השבוע דיון מכריע לגבי השאלה אם לתת לישראל "אור ירוק" לבצע מהלך סיפוח בגדה המערבית, כך אמרו אמש מקורות אמריקנים וישראלים לחדשות 13. שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן צפוי להמריא היום לוושינגטון כדי להשתתף בדיון שיתקיים מחר או ביום שלישי.

השליח האמריקני לתהליך השלום אבי ברקוביץ' תכנן להגיע השבוע לשיחות בישראל אך ביטל את הגעתו כדי להשתתף בדיון האסטרטגי. בדיון צפויים להשתתף יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ ג'ארד קושנר, שר החוץ מייק פומפאו, היועץ לביטחון לאומי ריצ'רד אובריאן וייתכן שגם טראמפ עצמו.

ג'יבריל רג'וב, בכיר הרשות הפלסטינית
ג'יבריל רג'וב, בכיר הרשות הפלסטינית | צילום: רויטרס

הדיון בבית הלבן יתכנס על רקע ויכוח פנימי בממשל טראמפ אם לתת לישראל אור ירוק למהלך סיפוח. השגריר פרידמן תומך בסיפוח כעת בעוד גורמים אחרים מסתייגים. שר החוץ מייק פומפאו שב מביקורו בישראל לפני כחודש עם שלל הסתייגויות לגבי הסיפוח – במיוחד בכל הקשור להשפעה על ירדן ועל היציבות באזור. מאז פומפאו נע לכיוונו של פרידמן ועשוי לתמוך במהלך של סיפוח כעת.

סימן השאלה הגדול הוא קושנר. האחרון אינו מתנגד אידיאולוגית למהלך סיפוח מבחינה אידיאולוגית אבל לא רוצה שישראל תבצע מהלך שיפגע בתוכנית טראמפ אלא כזה שישרת אותה ואת הסיכוי לקדם אותה בהמשך.

אחת הסוגיות המרכזיות שצפויות לעלות בדיון הוא המחלוקת הפנימית בישראל בין נתניהו לגנץ ואשכנזי בנוגע לסיפוח. הבית הלבן רצה שמהלך סיפוח יבוצע בקונצנזוס בין נתניהו לגנץ והשאלה היא המשך המחלוקת בירושלים תשפיע על ההחלטה שתתקבל בוושינגטון.