עוצמה יהודית פרסמה סרטון עם אזכור לשואה - ועוררה גל גינויים

המפלגה הוציאה סרטון תעמולה התוקף את יריביה הפוליטיים תוך שימוש בסוגיות רגישות, כגון אזכור של היטלר ושל מחבלים. סערה נרשמה במערכת הפוליטית וסמוטריץ' התנער: "אירוע חמור מאוד"

זמן צפייה: 01:13

מפלגת עוצמה יהודית פרסמה הערב (שבת) סרטון תעמולה במסגרת קמפיין הבחירות, שבו נעשה שימוש בסוגיות רגישות ושנויות במחלוקת - כגון אזכור של היטלר ושל מחבלים כגון סמיר קונטאר, וכן הומור על השואה. זאת, בניסיון לתקוף את יריביה הפוליטיים של המפלגה - בין היתר חברי יש עתיד, העבודה, הרשימה המשותפת, מרצ וכן נפתלי בנט.

תוך זמן קצר נמתחה ביקורת רבה על הסרטון. בצלאל סמוטריץ', שותפו של בן גביר ברשימת הציונות הדתית, התנער מהסרטון: "הסרטון שהופץ הערב בלא ידיעתנו הוא חמור מאוד. בתור דור שלישי לניצולים, השואה היא מחוץ לתחום. נקודה. יש לנו ויכוח נוקב עם בנט שמסרב להתחייב לממשלת ימין וחותר להקמת ממשלה עם לפיד ומרב מיכאלי אבל את הוויכוח הזה צריך לנהל בגבולות גזרה מאוד ברורים".

בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר | צילום: החדשות 13

גם יו"ר ימינה נפתלי בנט תקף, ופנה לסמוטריץ': "העליתם סרטון מכפיש בו הכנסתם אותי כחבר בממשלה של תומכי מחבלים, הצגתם אותי בממשלה שבה יבטלו את יום העצמאות ויעשו יום הנכבה, יאשרו יום הוקרה לחמאס, והגדלתם לשים תמונה של היטלר. יש גבול, שתקתי עד עכשיו על כל המתקפות כי לא רציתי לריב איתך אבל הערב עברתם גבול. זו לא הציונות הדתית, זה בדיוק ההיפך מכל מה שחונכנו. זה חילול השם הכי נורא שיכול להיות".

ממפלגת העבודה נמסר: "החיבור של נתניהו לבן גביר הוליד סרטון מבחיל שבו גילויי חיבה לצורר הנאצי. מי שהולך לישון עם חבורת גזענים שלא יתפלא שהוא מתעורר עם עלילות אנטישמיות. ללא הכהניסטים אין לנתניהו ממשלה. מפלגת העבודה קוראת לכל המפלגות בישראל להתנער מבן-גביר והארס שהוא מפיץ".

יו''ר ימינה נפתלי בנט
יו''ר ימינה נפתלי בנט | צילום: חדשות 13

בן גביר מסר: "‏אין לנו שום כוונה להיגרר לפופוליזם שהתקשורת מנסה לייצר. אני מעריך את נפתלי בנט שלו זכויות רבות וחלילה לא סבור שהוא כמו לפיד ומרצ, אך יחד עם זאת טרם שמענו התחייבות ברורה של ימינה שלא תשב בממשלה עם לפיד, בתמיכת תומכי הטרור מהמשותפת ועם העבודה שמועמדת מס' 7 שלה מבזה את זכר השואה ואת חיילינו".